آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر


آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری متهم سابقه‌داری خبر داد که ۱۰ کودک و دو خانم را مورد اذیت و آزار قرار داده بود.

به گزارش تسنیم، هفتم دی ماه سال جاری پرونده‌ای از کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی این پرونده در شکایت خود عنوان کرده بود که سارق در زمان عدم حضور وی و همسرش در منزل و در حالیکه دختر هشت ساله آنها در خانه به تنهایی حضور داشته، وارد خانه شده و علاوه بر سرقت بیش از ۲۰ میلیون پول و طلاجات داخل خانه، دختر آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و نهایتاً با بستن دست و پای دختر هشت ساله و قرار دادن وی داخل یکی از اتاق‌ها از محل متواری شده است.

دختر هشت ساله در اداره شانزدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: داخل خانه در حال تماشای تلویزیون بودم که چندین بار زنگ خانه به صدا در آمد تا اینکه جواب آیفون را دادم، مردی از من سئوال کرد که آیا پدرت در خانه است یا نه؟ که من جواب دادم: پدرم خانه نیست، این شخص مجدداً از من سئوال کرد که آیا مادرت در خانه است یا نه؟ که مجددا پاسخ دادم: مادرم به همراه پدرم بیرون رفته است

وی افزود: پس از چند دقیقه مجدداً زنگ خانه به صدا در آمد و زمانیکه جواب آیفون را دادم، همان آقا این بار گفت که او یکی از دوستان پدرم است مقداری پول برای پدرم آورده و به این بهانه از من خواست در آپارتمان را باز کنم تا پول را داخل آسانسور بذارد و من نیز پول را از داخل آسانسور بردارم، من نیز با اطمینان به صحبتهای این شخص در آپارتمان را باز کردم و منتظر ماندم تا آسانسور بالا بیاید و پول داخل آسانسور را بردارم که پس از رسیدن آسانسور به طبقه پنجم ناگهان مردی از آسانسور خارج شد که یک چاقو در دست داشت.

دخترک هشت ساله ادامه داد: این شخص با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کرد و به داخل خانه برد، او مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن دست من را با طناب بست و داخل یکی از اتاق‌ها گذاشت و زمانیکه پدر و مادرم وارد خانه شدند، من را با دست و پای بسته شده در داخل اتاق پیدا کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، پرونده‌های مشابه دیگری در مناطق مختلف خانی‌آباد، نازی‌آباد، منیریه، فلاح و مولوی مطرح و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمام آنها شخصی به شیوه‌ای یکسان و با اطمینان از غیبت پدر و مادر داخل خانه، ضمن معرفی خود به عنوان دوست خانوادگی، اعتماد کودکان پنج تا ۱۳ ساله را جلب کرد و در ادامه علاوه بر سرقت طلا و پول از خانه‌ها، کودکان را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده و در تمام سرقتهای منجر به آزار و اذیت و در زمان ترک محل سرقتها، دست و پای کودکان را بسته و از خانه شکات متواری شده است.

در ادامه دو پرونده سرقت منزل منجر به آزار و اذیت دیگر نیز به اداره شانزدهم ارجاع شد که در هر دو پرونده، سارق دقیقاً به همان شیوه و شگرد پرونده‌های گذشته یعنی معرفی خود به عنوان دوست صاحب‌خانه و به بهانه پرداخت بدهی خود، اعتماد افراد داخل خانه را جلب کرده اما این بار دو خانم ۲۵ و ۳۰ ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده بود و به همان شیوه از محل متواری شده بود.

با توجه به حساسیت پرونده، اقدامات ویژه پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتاً با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته متعلق به محدوده چندین محل سرقت، چند تصویر از متهم پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت.

با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته، انجام چهره‌نگاری، بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و دیگر اقدامات پلیسی سرانجام یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام عارف ( متولد۱۳۶۵) شناسایی و تصویر توسط تمامی شکات مورد شناسایی قرار گرفت.

در بررسی سوابق عارف مشخص شد که وی از سال ۱۳۸۰ تاکنون، بیش از ۱۵ نوبت به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی ، آزار و اذیت، نگهداری ومصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اوایل سال جاری از زندان آزاد شده است.

در بررسی سوابق دیگر اعضای خانواده عارف مشخص شد که پدر عارف در حدود ۳۰ سال پیش حین ارتکاب سرقت و تلاش برای فرار از دست ماموران پلیس مورد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده و در حال حاضر عارف پس از آزادی از زندان اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه پیدا کرده است.

با شناسایی دقیق مخفیگاه عارف درمنطقه جوادیه راه‌آهن، وی در ساعت ۲۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۲ دی ۹۷ دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل توجهی از طلاجات مسروقه به همراه سلاح سرد مورد استفاده در سرقتها کشف شد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه و با توجه به شواهد و قرائن ارائه شده از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم چاره‌ای جز اعتراف صریح به آزار و اذیت ۱۰ کودک و نوجوان پنج الی ۱۳ ساله و همچنین آزار و اذیت دو خانم جوان و سرقت از منازل نداشت.

وی تصریح کرد: متهم با هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ تهران و با قرار قانونی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر
آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر
آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر
آزار و اذیت 12 کودک و زن توسط مجرم‌ سابقه‌دار/ تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس