حفظ قرآن با چشمانی نابینا/ روشندلی که مربی قرآن کریم شد


حفظ قرآن با چشمانی نابینا/ روشندلی که مربی قرآن کریم شد

در خانه نشستن یعنی ناامیدی، نابینابان با حضور در کلاس های آموزشی، می توانند استعدادها و توانایی‌هایی که خداوند در وجودشان قرار داده است را شکوفا کنند.

خبرگزاری شبستان - کرمان جنوب: لیلا رنجبر یکی از حافظان قرآن کریم جنوب کرمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: در شهر جیرفت و نابینا به دنیا آمدم.

چند سال دارید؟ در سال ۱۳۵۸متولد شدم و ۳۹ سال سن دارم.


کار حفظ قرآن را از چه زمانی شروع کردید؟ از یازده خرداد سال ۱۳۹۴ شروع کردم.

حافظ چند جزء از قرآن کریم هستید؟ تاکنون ۱۸ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده ام.

چه جزء هایی را حفظ کرده اید؟ کار حفظ را از جزء ۳۰ شروع کردم و سپس جزء اول تا هفدهم را نیز حفظ کردم.

چه شد که به سمت حفظ قرآن کریم رفتید؟ همیشه علاقه به حفظ قرآن کریم داشتم بنابراین کار حفظ را از داخل منزل شروع کردم، بعد از مدتی به کلاس تجوید قرآن کریم رفتم، در آنجا با دوستانی آشنا شدم که در کلاس های حفظ نیز شرکت می کردند بنابراین من هم ترغیب شدم که در این کلاس ها شرکت کنم.

چه میزان تحصیلات دارید؟ تا مقطع متوسطه تحصیل کردم و موفق به کسب مدرک دیپلم ادبیات فارسی شدم.

آیا نابینایی را مانعی بر سر راه پیشرفت خود می دانید؟ خیر، یکسری محدودیت هایی برای من پیش آورده است اما آن را مانع پیشرفت خود نمی دانم.

آیا قادر هستید که به تنهایی کارهای شخصی خود را انجام دهید؟ بله همیشه در خانه کارهایم را خودم انجام می دهم و فقط برای بیرون رفتن از منزل احتیاج به کمک دارم.

آیا جایی مشغول به فعالیت هستید؟ مدرک مربیگری قرآن کریم دارم و در یک مؤسسه قرآنی مشغول آموزش هستم.

به چند نفر آموزش می دهید؟ پنج قرآن آموز دارم که 2 نفر از آنها کم بینا و 3 نفر نیز نابینا هستند.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟ در نظر دارم برای معلولین عزیزی که در شهرهای جنوب کرمان زندگی می کنند از طریق ارتباط حضوری و یا تماس تلفنی به آموزش دهم.

آیا فعالیت های دیگری هم داشته اید؟ بله در گذشته در رشته دو میدانی و شنا نیز فعالیت می کردم.


از چه طریقی قرآن آموزان از کلاس آموزشی شما، با خبر شدند؟ عضو مؤسسه « حمایت از معلولان یاران همراه فردا جیرفت » هستم و شاگردانم از طریق این انجمن مطلع شدند.

از مشکلات کاریتان بگوئید؟ ۲ نفر از قرآن آموزانم در منطقه نارجوئیه زندگی می کنند و به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهر، رفت و آمد آنها برای حضور در کلاس با مشکل مواجه است و من هم توان گرفتن سرویس برای آنها را ندارم.

هم اکنون مشغول چه کاری هستید؟ پنج جز اول قرآن کریم را تمرین و تثبیت می کنم که در مسابقات شهرستانی و استانی که در اردیبهشت سال جاری برگزار می شوند، شرکت کنم.


از آرزوی تان بگوئید؟ دوست دارم حافظ کل قرآن کریم شوم و چنان پیشرفت کنم که مشهور شوم.

چه توصیه ای به هم نوعان خود دارید؟ در خانه نشستن یعنی ناامیدی، نابینایان با حضور در کلاس های آموزشی، می توانند استعدادها و توانایی‌هایی که خداوند در وجودشان قرار داده است را شکوفا کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!