پلیس انگلیس در جستجوی سارق قارچ +تصاویر


پلیس انگلیس در جستجوی سارق قارچ +تصاویر

نوعی قارچ نادر که بر تنه تعداد محدودی درخت در مناطق خاصی از انگلیس می‌روید، توسط فردی ناشناس به سرقت رفته است.

پلیس انگلیس در جستجوی سارق قارچ +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس انگلیس در حال تحقیق در مورد پرونده سرقت نوعی قارچ نادر است که در مناطق خاصی از جنگل‌های این کشور بر تنه درختان می‌روید. گفتنی است دلیل اهمیت این نوع قارچ خاصیت دارویی آن است.

نمونه قارچ مورد سرقت واقع شده بسیار بزرگ بوده و علاوه بر ارزش درمانی آن دارای ارزش مادی نیز است. اداره جنگل‌بانی شهر همشایر پس از اطلاع از سرقت این قارچ ارزشمند سریعاً گزارش آن را به پلیس منطقه داد، ولی کاراگان پلیس ابراز امیدواری نکردند که تا پایان هفته آینده بتوانند سارق را پیدا کنند.

این نوع قارچ در اصطلاح به نام قارچ پم‌پم (pam pam) شناخته می‌شود و دارای رنگ شیری و شکل ریش‌ریش است. دانشمندان به تازگی خواص ویژه جدیدی را در قارچ پم‌پم شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در درمان سرطان و دیابت بکارگیری شود. البته این نوع قارچ بومی کشور چین بوده و در قرن‌های گذشته توسط پزشکان چینی در موارد درمانی بسیاری به کار می‌رفت.

قارچ پم پم از سال ۱۹۹۸ در انگلیس مورد حمایت قانونی قرار گرفته و کندن بدون مجوز آن جرم محسوب می‌شود. کمیته مردم جنگل‌بانی همشایر با انتشار اطلاعیه‎‌ای از مردم منطقه خواست در صورت اطلاع از محل قارچ و یا شناسایی سارق سریعاً با پلیس تماس بگیرند. در سال‌های اخیر به دلیل کمیاب شدن این نوع قارچ سودجویان برای کندن قارچ پم‌پم و فروش آن به رستوران‌ها و مراکز درمانی به منطقه همشایر هجوم آورده‌اند.

جنگل‌بانی همشایر با جلوگیری از ورود مردم به محل سرقت قارچ و نشان ندادن محل دقیق ریشه‌های آن در تلاش برای تشوق نکردن دیگران برای انجام عمل سرقت است. این نوع قارچ بین ۷ تا ۲۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. قارچ پم‌پم فاقد ساقه می‌باشد و از طریق ریشه و بدنه به درخت متصل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: افتتاح منزجر کننده ترین نمایشگاه دنیا در سوئد +تصاویر

انتهای پیام/

سرقت قارچ غول‌آسا خبرساز شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا