هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در آران و بیدگل برگزار می شود/30 دیماه، آخرین مهلت نام نویسی


هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در آران و بیدگل برگزار می شود/30 دیماه، آخرین مهلت نام نویسی

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل، از برگزاری هفدهمین آزمون قرآن و عترت در قالب 18 رشته در آران و بیدگل خبرداد.

«میثم نمکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور نهم اسفندماه جاری در این شهرستان برگزار می شود.


برگزاری آزمون در قالب 18 رشته در سه گروه امتحانی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: این آزمون در قالب ١٨ رشته در سه گروه امتحانی شامل «حفظ قرآن کریم» با هشت رشته، گروه «مفاهیم و معارف اهل بیت(علیه السلام)» با ٧ رشته و گروه «آموزش های الکترونیکی» با سه رشته در این شهرستان برگزار خواهد شد.

نمکی با بیان اینکه آزمون رشته های الکترونیکی اول و دوم اسفندماه و آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، نهم اسفندماه جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون می‌توانند تا سی ام دی ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir نام نویسی کنند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل افزود: شرکت در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن بدون هیچ گونه محدودیت سنی آزاد است.


سنجش آموزه های قرآنی با برگزاری آزمون قرآن و عترت

نمکی خاطرنشان کرد : آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی عضو ستاد اجرایی آزمون برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، هدف از این مشارکت و همکاری را ایجاد یک انسجام در بین نهاد ها و مراکز قرآنی کشور و مشارکت هرچه بیشتر علاقه مندان به عرصه سنجش آموزه های قرآنی دانست و اضافه کرد: برگزاری این آزمون ، به منظور همگانی کردن آموزش قرآن کریم و فرصت سازی کشف و شناسایی استعدادها در راستای منویات مقام معظم رهبری است .



شاخص مطلوب مشارکت آران و بیدگل در مسابقات قرآنی

میثم نمکی شاخص مشارکت شهرستان در مسابقات قرآنی را نسبت به میانگین کشوری و استانی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حضور قرآن پژوهان و علاقمندان به قرآن در مسابقات معتبر کشوری نشان از رشد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در این شهرستان دارد و امید است با اجرای سیاست های قرآنی توسط نهادهای مسؤول در این منطقه شاهد رشد روز افزون این شاخص ها باشیم./

پایان پیام/513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی