پایگاه جامع رسم‌المصحف قرآن کریم راه‌اندازی شد


پایگاه جامع رسم‌المصحف قرآن کریم راه‌اندازی شد

گروه فناوری اطلاعات ــ پایگاه اینترنتی جامع رسم‌المصحف قرآن کریم به همت مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در جهان اسلام طراحی و راه‌اندازی شده است.

پایگاه جامع رسم‌المصحف قرآن کریم راه‌اندازی شد

به گزارش ایکنا؛ دانش رسم‌المصحف و قرائات، از بخش‌های بسیار مهم در عرصه علوم قرآنی است که در زمان حاضر از سوی بسیاری از قرآن‌پژوهان، مورد توجه جدی قرار نگرفته است. حساسیت‌های موجود در میان علمای جهان اسلام بر روی موضوع کتابت قرآن و مصالح پیش روی امت اسلامی در بهره‌مندی از شیوه واحد در کتابت قرآن کریم عامل مؤثری جهت ورود تخصصی به این عرصه است.

بر همین اساس و با توجه به این مسئله، سامانه جامع رسم‌المصحف قرآن کریم به همت مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در جهان اسلام طراحی و راه‌اندازی شده است. این سامانه در ایران و توسط متخصصان داخلی طراحی و راه‌اندازی شده و بنا به گفته تولیدکنندگان آن قرار است اطلاعات مبنایی و کاملی را در حوزه رسم‌المصحف و یا شیوه خاص نگارش کلمات قرآن کریم در اختیار پژوهشگران این عرصه قرار دهد.

این سامانه با هدف یاری‌رساندن به پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه در سراسر جهان با قابلیت‌هایی که بدان اشاره می کنیم راه‌اندازی شده است. ارائه اطلاعات علمی، پژوهشی در حوزه رسم‌المصحف در قالب سامانه تحت وب به صورت رایگان برای تمام پژوهشگران در سطح جهان ازجمله قابلیت‎های این سامانه است.

دسترسی به لیست کلمات قرآن کریم به همراه بیان شیوه نگارش آن‌ها بر اساس اقوال معتبر در کتب و منابع علم رسم المصحف با امکان مقایسه با مصاحف مشهور، امکان جست‎وجوی کلمات قرآن کریم و مقایسه رسم آن‌ها در بیش از ۲۵ مصحف از مصاحف رایج در جهان اسلام، دسترسی به منابع اطلاعاتی دیجیتال در حوزه رسم‌المصحف به صورت کتاب و مقاله و امکان مشاهده مصاحف مشهور جهان اسلام از جمله مصحف جمهوری اسلامی ایران، امیری، مصاحف رایج درشبه قاره هند، لیبی، ترکیه و امثال آن از دیگر قابلیت‎های این سامانه اینترنتی است.
پایگاه جامع رسم‌المصحف قرآن کریم راه‌اندازی شد
مشاهده مصحف، لیست لغات مصحف، لیست مصاحف و کتابخانه دیجیتال ازجمله بخش‌های این سامانه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده و استفاده از امکانات این سامانه می‎توانند به نشانی www.Quranrasm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس