توصیه‌های مهم برای پیشگیری از شکستگی اعضای بدن در هوای برفی


توصیه‌های مهم برای پیشگیری از شکستگی اعضای بدن در هوای برفی
هوای سرد وبرفی برای افرادی که از سرخوردگی روی برف می‌ترسند، کابوسی ترسناک است که می‌توان با راهکارهاییآن را پشت سر گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران یکی از مشکل‌های شایع سر خوردن روی برف و بروز ضرب دیدگی یا شکستگی اعضای بدن است.

این مشکل به ویژه در کودکان، زنان باردار، افراد دارای سابقه شکستگی، افراد مبتلا به پوکی استخوان و سالمندان بسیار خطرناک و حتی می‌تواند سبب مرگ آنها شود.

برای کاهش مشکل سر خوردن روی برف کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از کفش‌های استاندارد استفاده کنند که دارای عاج است و سطح مقطع مناسبی برروی زمین داشته باشد، پوشیدن لباس‌های گرم و ضد آب در زمان بارش برف سبب جلوگیری از سرماخوردگی افراد می‌شود.

برای کاهش میزان سر خوردن روی برف توصیه می‌شود افراد از مناطقی که سطح برف دست نخورده دارند استفاده کنند، همچنین وارد آوردن فشار برروی پنچه پا سبب کاهش سر خوردن روی برف می‌شود.

پارو کردن به موقع برف، استفاده از نمک ، شن و ماسه برای آب کردن برف ها و ایجاد مسیر برای حرکت افراد می تواند در کاهش خطرهای ناشی از بارش برف و ایجاد یخبندان اثرگذار باشد.

اگر فرد برروی برف دچار مشکل سرخوردگی و ایجاد علامت‌هایی چون کبودی، تورم و درد در ناحیه آسیب دیده شد به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کند زیرا احتمال بروز آسیب دیدگی جدی و شکستگی وجود دارد و نیاز به تشخیص پزشکی است.

پارو کردن برف نیز به مهارت نیاز دارد و امکان بروز آسیب در آن هست، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد ماهر که به ویژه دچار مشکل‌های اسکلتی و درد عضلانی نیستند به پارو کردن بپردازند.

حتی ورزشکارانی که به انجام ورزش‌های زمستانی چون اسکی و اسنوبرد می پردازند، امکان دارد دچار انواع آسیب دیدگی‌ها به ویژه شکستگی برروی برف شوند.

پس از پایان ریزش برف و درروزهای پس از آن یخ زدگی سطوح یکی از اصلی ترین دلایل شکستگی اعضای بدن و مراجعه افراد به بخش اورژانس بیمارستان‌هاست.

برای محافظت از سلامت بدن درماه‌های سرد سال به ویژه روزهای برفی، مصرف مواد خوراکی حاوی ویتامین C توصیه می‌شود؛ این ویتامین درخوراکی‌هایی چون مرکبات وجود دارد.

پس از قدم زدن در هوای بارانی و برفی و ورود به خانه، دمای بدن کاهش می‌یابد و امکان سرماخوردگی وجود دارد به همین دلیل استحمام با آب گرم می تواند سبب تنظیم درجه حرارت بدن و جلوگیری از بروز سرماخوردگی و دفع میکروب و ویروس های خطرناک از بدن شود.

مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای ، قهوه، شیر یا شکلات داغ در روزهای سرد سال و نیز قراردادن سوپ گرم در رژیم خوراکی هفتگی مانع از ابتلای افراد به بیماری های فصلی به ویژه آنفلوآنزا یا سرفه مزمن می شود.

خانه را درماه های سرد سال به خوبی پاکیزه نگه دارید، گردگیری منظم خانه و تنظیم دمای درون خانه سبب از بین رفتن میکروب‌ها و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها می شود.

درماه‌های سرد سال نوشیدن آب را فراموش نکنید زیرا سبب دفع سموم از بدن، جلوگیری از خشکی پوست و کوتاه شدن دوره نقاهت پس از بیماری می‌شود.

در این فصل سال از خوردن خوراک‌های آماده شده خارج از خانه خودداری و مواد خوراکی سالم درون خانه مصرف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!