خون بازی اصلاح طلبان برای ماهیگیری از آب گل آلود فضای سیاسی کشور/ چرا فراکسیون امید نگاه جناحی به حوادث کشور دارد؟


استانداردهای دوگانه و واکنش فرصت طلبانه اصلاح طلبان درباره حوادث تلخ دیگر به موضوعی کاملا آشکار در فضای سیاسی تبدیل شده است؛ مواضعی متناقض درباره حوادث تلخ.

کد خبر: 87872 ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۰۹:۴۷:۲۱

استانداردهای دوگانه و واکنش فرصت طلبانه اصلاح طلبان درباره حوادث تلخ دیگر به موضوعی کاملا آشکار در فضای سیاسی تبدیل شده است؛ مواضعی متناقض درباره حوادث تلخ.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ؛ کاسبی جناحی با حوادث تلخ؛ فراکسیون امید تا به امروز مواضع ضد و نقیضی اتخاذ کرده است. اصلاح طلبان نشان داده‌اند که نگاه کاملا سیاسی و جناحی به حوادث مختلف خصوصا حوادث تلخ دارند. نمونه این روند را در حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد شاهد هستیم. حادثه تلخی که برخی ازدانشجویان را به کام مرگ کشید فراکسیون سکوت مجلس را روشن کرد. فراکسیونی که در انواع و اقسام موارد مختلف شاهد سکوت دامنه دار از آنها هستیم و در موضوع دانشگاه آزاد که به حوزه مدیریتی رقیب سیاسی مربوط می شود، یکباره ورود کرد و خواستار استعفای مدیران اصلی دانشگاه آزاد شد.

خون بازی اصلاح طلبان برای ماهیگیری از آب گل آلود فضای سیاسی کشور/ چرا فراکسیون امید نگاه جناحی به حوادث کشور دارد؟استعفا و عذرخواهی فقط برای رقیب
در همین رابطه، «پروانه سلحشوری» نماینده پرحاشیه فراکسیون امید لب به سخن گشود و سعی کرد با این حادثه دیگر موارد دانشگاه آزاد را نیز زیر سئوال ببرد. این نماینده اصلاح طلب گفت: «پس از تغییراتی که در ریاست دانشگاه آزاد به وقوع پیوست و پس از ریاست آقای هاشمی، به تدریج با افت علمی و کارآیی دانشگاه آزاد مواجه شدیم، اکنون نیز این حادثه یک هشدار جدی برای مسئولین و متولیان است.»
مواضع کاملا جناحی سیاسی سلحشوری در این موارد که سعی دارد به چشم یک فرصت برای تخریب رقیب بنگرد به خوبی مشخص و هویداست.
نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات می گوید: «ضعف نظارت بر دانشگاه آزاد مانند صداوسیما باعث به چشم آمدن ناکارآمدی آن شد. از آنجایی که نمی توان برای بعد نظارتی دانشگاه اقدامی انجام داد و مجلس هم نمی تواند آنچنان که باید روی این نهاد نظارت داشته باشد، پاسخگویی لازم هم در این نهاد وجود ندارد.»
وی در ادامه از مسئولان دانشگاه آزاد ضمن عذرخواهی درخواست می کند که استعفا دهند و می گوید: «مسئولین ارشد دانشگاه آزاد و رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات باید تماما پاسخگو باشند. شاید در حال حاضر سازوکار قانونی وجود نداشته باشد که این افراد به مردم و نمایندگان پاسخگو باشند اما نمی توان از تمام این اتفاقات به سادگی عبور کرد.وقوع این حوادث در کنار بی مسئولیتی ها و نابسامانی هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد باعث می شود جو یاس و ناامیدی بیش از پیش فضای جامعه را فرا بگیرد.»
پس از سلحشوری نوبت مرد سکوت جریان اصلاحات یعنی «علیرضا عارف» رئیس فراکسیون امید رسید. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در اینستاگرام خود نوشت: «هنوز یک هفته از فاجعه دردناک آتش‌گرفتن تعدادی از دانش‌آموزان عزیز در زاهدان نمی‌گذرد که حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به وقوع پیوست که متاسفانه منجر به درگذشت تعدادی از سرمایه‌های گرانقدر کشورمان شد.»
وی افزود: «مطمئنا مسئولان دانشگاه آزاد باید پاسخگوی این واقعه تلخ باشند و شایسته نیست با جان دانشجویان عزیز که سرمایه‌های ارزشمند کشورمان هستند از روی سهل‌انگاری و بی‌تدبیری بازی شود.»
خون بازی اصلاح طلبان برای ماهیگیری از آب گل آلود فضای سیاسی کشور/ چرا فراکسیون امید نگاه جناحی به حوادث کشور دارد؟فرصت طلبی با استفاده از حوادث تلخ/ خون بازی اصلاح طلبان برای تخریب رقیب
اصلاح طلبان سابقه ای طولانی در گرفتن ماهی از اب گل آلود حوادث و سوانح دارند و از این جهت می توان این طیف را کاسبان حوادث تلخ نامید. البته این جریان سیاسی زمانی وارد معرکه می شوند که موضوع در حیطه وظایف رقیب سیاسی باشد. در ماجرای آتش سوزی ساختمان پلاسکو با وجود اینکه شهرداروقت تهران «محمد باقر قالیباف» روزانه به طور عملیاتی در صحنه حضور داشت اما اوج تخریب‌ها را نسبت به وی شاهد بودیم.
در حوادث مختلف اینچنینی مانند حادثه برخورد قطار تبریز مشهد که منجر به کشته شدن حدود 50 هموطن شد. مدیر عامل رجا برای نجات وزیر راه استعفا داد و بعد در شهرداری پست گرفت و مسئول ترافیک و حمل و نقل میلیون ها تهرانی شد! در این جهت اصلاح طلبان چه در شورای شهر چه در مجلس شورای اسلامی سکوت کردند و حرفی از استعفای وزیر راه در میان نبود.
متاسفانه دیده می شود که در این جریانات اصلاح طلبان با هدف تسویه حساب جناحی سیاسی ونه برای ایمن سازی و بازدارندگی از وقوع چنین حوادث تلخی وارد گود می شوند و این موضوع با سیاسی کاری صرف و نحوه ورود به حوادث مختلف به خوبی دیده می شود. استانداردهای دوگانه در موضع گیری در حوادث تلخ و مواضع متناقض درباره این رویدادها به خوبی ماهیت رفتار سیاسی جناحی این جریان را به خوبی مشخص می کند.

راه دانا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !