نسخه کروک «alpine a110» در راه بازار/ عکس


نسخه کروک «alpine a110» در راه بازار/ عکس
گزارش‌ها حاکی از آن است که آلپینا A110 در نسخه کروک با وزن کمتر و توان بیشتر به زودی معرفی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آلپینا A110 یک خودروی اسپرت موتورمیانی و دیفرانسیل عقب فرانسوی است که سال ۲۰۱۷۷ در جریان هشتاد‌و‌هفتمین نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. این خودروی دو نفره با شمایل خاص و جذاب از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار‌سیلندر توربو بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۴۹ اسب‌بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را داراست. این نیرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا این خودروی اسپرت در مدت زمان ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

حال شنیده‌ها حاکی از آن است که آلپینا پس از موفقیت در فروش A110 کوپه قرار است نسخه کروک (سقف باز شو) این خودرو را نیز معرفی کند. گفته می‌شود که آلپینا A110 کروک با کاهش وزن و تقسیم بهتر آن به همراه بهره‌گیری از پیشرانه بهبود یافته با توانی نزدیک به ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری در حدود ۴۰۰ نیوتن متر قرار است چالک‌تر و اسپرت‌تر از نسخه کوپه خود باشد. گیربکس مورد استفاده نیز به احتمال زیاد یک نمونه ۶ سرعته دستی به همراه نسخه ۶ سرعت دو کلاچه اتوماتیک به صورت سفارشی خواهد بود تا شتاب صفر تا صد خودرو با نیم ثانیه بهبود، به نزدیکی ۴ ثانیه برسد.

آلپینا A110 کروک درحالی قرار است سال ۲۰۲۰ معرفی شود که یک رقیب قدر آلمانی انتظار رقابت با آن را می‌‎کشد. پورشه ۷۱۸ باکستر مهم‌ترین رقیب این خودرو به شمار می‌رود که با پیشینه درخشان و تجربه سه نسل، شکست‌ناپذیر بنظر می‌رسد. باکستر ۷۱۸ پایه با پیشرانه ۲ لیتری چهار‌سیلندر توربوی ۳۰۰ اسب‌بخاری از جمله پر‌طرفدار‌ترین خودرو‌های کروک اسپرت به شمار می‌رود.

در سوی دیگر احتمال می‌رود که آلپینا تا سال ۲۰۲۲ از اولین شاسی‌بلند خود نیز رونمایی کند. این خودرو که احتمالا از پلتفرم مشترک با نسل دوم مرسدس‌بنز GLA استفاده می‌کند قرار است یک نسخه تمام الکتریکی نیز داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر