افزایش قیمت پرتقال و صیفی‌جات


افزایش قیمت پرتقال و صیفی‌جات

رئیس اتحادیه بارفروشان: با شروع خرید پرتقال برای ذخیره سازی شب عید، قیمت این محصول در میدان تره بار افزایش خواهد یافت.

حسن صابری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به وفور پرتقال در میدان مرکزی افزود: با توجه به محصول فراوان پرتقال برای عید امسال، ​­ نیازی به خرید و ذخیره سازی این محصول توسط ستاد تنظیم بازار نبود ­اما این کار در باغات شمال شروع شده و تعیین قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان سبب افزایش قیمت پرتقال‌های موجود در میدان مرکزی خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون پرتقال شمال از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و سبزی قیمت گذاری شده است، گفت: با قیمت تعیین شده برای پرتقال‌های درحال خرید توسط ستاد تنظیم بازار، ​ کشاورزان با قیمت قبلی حاضر به فروش میوه خود به میدان مرکزی نخواهند بود.
رئیس ­اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کارنامه مناسبی در ذخیره سازی میوه ندارد، ادامه داد: سود این خرید به کشاورزان کوچک نمی‌رسد، زیرا صاحبان باغات بزرگ و یا دلالان محصول این باغات را پیشاپیش خریده اند و هم اکنون آن‌ها هستند که پرتقال‌ها را به ستاد تنظیم بازار می‌فروشند بنابراین کمکی به کشاورزان نمی‌شود.
صابری با اشاره به اینکه امسال نیازی به ذخیره سازی پرتقال نیست، گفت: با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار میوه‌ها را بصورت مخلوط خرید می‌کند در زمان عرضه به بازار مقدار زیادی از آن‌ها بصورت ضایعات دور ریخته می‌شود که این از معایب کار ستاد تنظیم بازار است.
در میدان مرکزی میوه و تره بار؛
افزایش قیمت سبزیجات و صیفی‌های پرمصرف
رئیس­ اتحادیه بارفروشان ­از افزایش ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی بخش عمده‌ای از صیفی جات و سبزی‌های ­ پرمصرف در میدان مرکزی­ میوه و تره بار خبر داد.
حسن صابری در خصوص قیمت انواع صیفی و سبزی پرمصرف در بازار گفت: ​فلفل تند ریز از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، بادمجان قلمی از ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پیاز زرد از ۱۰۰۰ تا ۲۷۰۰، پیاز شیری ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰، فلفل دلمه‌ای سبز ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، کدو مسمایی ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ هزار تومان، چغندر بورش از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰، کدو حلوایی ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰، گل کلم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰، کرفس ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گوجه فرنگی از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰، کلم قرمز از ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، لوبیا سبز از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰، هویج از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰، سیب زمینی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰، سبزی خوردن ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ وسبزی جور ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ فروخته می‌شود.
وی افزود:­ قیمت سیر خشک در هفته جاری از ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.
رئیس ­اتحادیه بار فروشان ادامه داد: انگور شاهرودی از ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، کیوی از ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰، خیار رسمی ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰، سیب لبنانی قرمز از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰، ​ خربزه ایوانکی ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰، نارنگی انشو ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰، خرمالو شمال ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰، خرمالو کن ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰، موز ۹۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ تومان و هندوانه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403