حجت الاسلام سعیدی در دیدار بهرام سرمست: ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مورد مطالبه زائران است


حجت الاسلام سعیدی در دیدار بهرام سرمست: ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مورد مطالبه زائران است

به گزارش شفقنا، بهرام سرمست، استاندار جدید قم با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ضمن زیارت مضجع نورانی بانوی کرامت، با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در این دیدار که ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تقدیر از […]

حجت الاسلام سعیدی در دیدار بهرام سرمست: ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مورد مطالبه زائران است
به گزارش شفقنا، بهرام سرمست، استاندار جدید قم با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ضمن زیارت مضجع نورانی بانوی کرامت، با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در این دیدار که ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق قم اظهار داشت: شهر قم دارای ویژگی‌های خاصی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که مسئولان مختلفی در این شهر حضور یافته‌اند، بر اساس این ویژگی‌ها عمل کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم به وجود حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در قم اشاره کرد و گفت: مردم شهر قم، افرادی با بصیرت و ولایت مدارند و همواره در عرصه‌های مختلف انقلابی و دینی در صحنه بودند؛ این ویژگی‌ها نیازمند عملکرد و رفتار متناسب مدیران در این شهر است که این مسئله حتی در امور اقتصادی و بازرگانی و تجاری نیز باید مدنظر باشد.
او افزود: مراجع تقلید شیعه امروز در قم حضور دارند و این‌ها دور از هرگونه جناح‌های سیاسی، محل مراجعه گسترده اقشار مختلف مردم هستند؛ آنچه موجب رضایت خاطر آن‌ها می‌شود، علاوه بر رعایت ایمان و اخلاق و پایبندی به ارزش‌های دینی و انقلابی، انجام کار مفید و رسیدگی به امور مردم است.
سعیدی بابیان این‌که در دوران حکومت شاهنشاهی، با توجه به اینکه شهر قم مغضوب حکومت بود، کار خاصی برای این شهر نمی‌شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم آن‌گونه که در شأن شهر قم است، اقدامات شایسته‌ای برای توسعه این شهر انجام نشد ولی در سال‌های اخیر شاهد کارهای بهتری برای این شهر هستیم.
او هم‌جواری شهر قم با پایتخت و حضور گسترده مسئولان کشوری در این شهر را فرصتی برای مدیران استانی برای پیشبرد برنامه‌های عمرانی و اجرایی استان دانست و گفت: آنچه مسلم است، با شعار نمی‌توان امور را پیش برد، شما باید از ظرفیت‌هایی که در استان در اختیاردارید، بهره جسته و خدمتی در شأن این شهر را داشته باشید.
ضرورت ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم مطهر
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در توصیه‌ای به استاندار قم گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم است که برخی از آن‌ها تا درب ورودی حرم مطهر نیز فعالیت دارند؛ این مسئله در شأن حرم مطهر نیست و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده است.
او گفت: در این عرصه اقداماتی انجام شده ولی ساماندهی این مغازه‌ها نیازمند تلاشی مضاعف است.
سعیدی بابیان این‌که رسیدگی به امور عمرانی و پیشبرد ساخت‌وساز و ساماندهی اماکن تجاری پیرامون حرم امروز به مطالبه زائران تبدیل‌شده است، گفت: شهر قم امروز شاهد حضور گسترده زائران از شهرهای مختلف و کشورهای گوناگون است که این حجم زائر نیازمند فراهم آوردن تسهیلات و خدمات متناسب است.
سرمست، استاندار جدید قم نیز در این دیدار خدمت در شهر قم را توفیقی الهی دانست و گفت: قم پایتخت جهان تشیع و ایده پردازی دینی است و وجود حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه ظرفیتی بزرگ را در این شهر به وجود آورده است.
او با اشاره به ارتباط مستمر مراجع تقلید و علما با اقشار مختلف مردم گفت: ارتباط مستمری میان مراجع تقلید و علما با مردم است و مردم مشکلات خود را به آن‌ها منتقل می‌کنند؛ در چنین شرایطی ارتباط مستمر مدیران و مسئولان با مراجع و علما کمک بزرگی در انجام امور استانی و کارهای اقتصادی و مرتفع کردن مشکلات مردم، متناسب با شأن استان قم می‌کند.
خاطرنشان می‌شود، دکتر بهرام سرمست در ادامه پس از زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و ادای احترام به مزار مراجع تقلید مدفون در حرم مطهر، در نماز جماعت ظهر و عصر شرکت کرد و در ادامه مهمان غذای تبرکی مهمانسرای حرم کریمه اهل‌بیت(س) شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403