نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس در این شرایط به صلاح نیست.

عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: اساسا با این طرح موافق نیستیم، چرا که هزینه های مضاعف بسیاری را به کشور و جامعه تحمیل می کند.

وی افزود: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی دارای 290 نماینده است و ما در اداره مجلس با این تعداد نماینده مشکل داریم و نمی توانیم به درستی وظائف محوله را انجام دهیم. بنابراین افزایش تعداد نمایندگان مجلس مشکلات بیشتری را به ما تحمیل خواهد کرد.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر افزایش تعداد نمایندگان به طور قطع موجب افزایش هزینه های مجلس و به دنبال آن افزایش هزینه های کشور می شود و در این شرایط اجرای طرح فوق به صلاح نیست.

اکبریان گفت: معتقدم اگر به جای 290 نماینده، 90 نماینده داشتیم، بیشتر می توانستیم خدمت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه همواره مردم استان البرز و شهر حوزه انتخابیه وی، یعنی شهرستان کرج نسبت به اینکه این شهرستان با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر تنها دو نماینده در مجلس دارد، اعتراض داشتند. چگونه نماینده کرج در مجلس با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالف است، گفت: مهم این است که ما دیدگاه ملی داشته باشیم و نباید منافع منطقه ای را فدای مصالح کشور کنیم.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از سوی دیگر این انتقاد که استان البرز تنها سه نماینده در مجلس دارد و به نوعی دارای کمترین نماینده در کشور است، صحیح بوده و باید با ساز و کارهای دیگری این نقص را جبران کرد. به عنوان نمونه می توان با کاهش تعداد نمایندگان دیگر استان ها، تعداد نمایندگان استان البرز را افزایش داد.