گوشی های اندرویدی تحت تاثیر نوآوری های آیفون؛ از گذشته تاکنون


گوشی های اندرویدی تحت تاثیر نوآوری های آیفون؛ از گذشته تاکنون

با نگاهی به تصاویر گوشی های اندرویدی پیش و پس از عرضه‌ی آیفون از گذشته تاکنون، به خوبی می‌توان تاثیر نوآوری های آیفون اپل بر سازندگان اندرویدی را مشاهده کرد. ابتکار آیفون اپل تاثیر بسیار زیادی بر طراحی اسمارت فون‌های در حال رقابت داشت. پیش از آن که تلفن همراه با صفحه نمایش لمسی اپل... نوشته گوشی های اندرویدی تحت تاثیر نوآوری های آیفون؛ از گذشته...

با نگاهی به تصاویر گوشی های اندرویدی پیش و پس از عرضه‌ی آیفون از گذشته تاکنون، به خوبی می‌توان تاثیر نوآوری های آیفون اپل بر سازندگان اندرویدی را مشاهده کرد.

ابتکار آیفون اپل تاثیر بسیار زیادی بر طراحی اسمارت فون‌های در حال رقابت داشت. پیش از آن که تلفن همراه با صفحه نمایش لمسی اپل در ۹ام ژانویه ۲۰۰۷ رونمایی شود، اسمارت فون‌ها دارای صفحه کلید فیزیکی بودند و کاربران می‌بایست برای استفاده از گوشی همراه کلیدهای فیزیکی آن را می‌فشردند. پس از این که گوشی همراه دارای صفحه نمایش لمسی آیفون رونمایی شد، ناگهان گوشی‌های همراه دارای صفحه نمایش لمسی رواج پیدا کردند.

اولین گوشی آیفون، انقلابی در اسمارت فون‌ها

آیفون با ورود به عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند و رونمایی از اولین نسل گوشی موبایل خود، انقلابی در میدان رقابتی اسمارت فون‌ها ایجاد کرد. به‌لطف تصاویری که در وب‌سایت Reddit منتشر شده است، می‌توانیم میزان تاثیر دستگاه موبایل اپل را بر روی اسمارت فون‌هایی که قبل و بعد از رونمایی از اولین نسل آیفون عرضه شدند، مشاهده کنیم. اپل از همان اولین نسخه‌ی موبایل خود از یک نوع شبیه‌سازی استفاده کرده است، در حالی که تلاش تعدی‌گرانه‌ی حق انحصاری سامسونگ برای قانونی اعلام کردن اسمارت فون سامسونگ گلکسی اس (Samsung Galaxy S) و سایر مدل‌های سامسونگ، تجاوز به حق انحصاری اپل در طراحی آیفون بوده است.

تاریخ دوباره تکرار شده است. گوشی موبایل آیفون ایکس (iPhone X) اولین اسمارت فونی نبود که از بریدگی در صفحه نمایش خود استفاده کرد. گوشی آنر (honor) شارپ Aquos S2 که سه روز پیش از اسنشال فون (Essential Phone) عرضه شد، قبل از اپل از بریدگی در صفحه نمایش استفاده کرد. اما بریدگی صفحه نمایش آیفون ایکس متفاوت بود. همان‌طور که از تصاویر قبل و بعد آیفون ایکس پیداست، بریدگی عریض‌تر و بزرگتر آیفون ایکس در گوشی‌های اندرویدی دیگری مانند گوگل Pixel 3 XL نیز استفاده شد.

طرح جدیدی که به تازگی میان کمپانی های سازنده گوشی هوشمند محبوب شده، استفاده از دوربین درون نمایشگر به جای ناچ است (طراحی به کار رفته در هواوی نوا 4 یا گلکسی ای 8 اس) و اپل نمی‌تواند اعتبار این نوآوری را از آن خود کند. به هر حال، عقیده داریم که فراگیر شدن اثر سبک بریدگی صفحه نمایش آیفون ایکس یک سال دیگر به طول بینجامد.گوشی های اندرویدی تحت تاثیر نوآوری های آیفون؛ از گذشته تاکنون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور