نوستالژیک ؛ خلاصه بازی ایران 3- عربستان 0 (1996)؛ وقتی الدعایه و سامی الجابر حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشتند !


به بهانه آغاز رقابت های جام ملت های آسیا 2019، کلیپی از برد 3-0 ایرن برابر عربستان در جام ملت های آسیا 1996 در دور گروهی تقدیم شما همراهان عزیز پارس فوتبال می شود. نوشته نوستالژیک ؛ خلاصه بازی ایران 3- عربستان 0 (1996)؛ وقتی الدعایه و سامی الجابر حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشتند ! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball...

نوستالژیک ؛ خلاصه بازی ایران ۳- عربستان ۰ (۱۹۹۶)؛ وقتی الدعایه و سامی الجابر حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشتند !

فیلم ؛ شکست تحقیرآمیز عربستان برابر ایران در دور گروهی جام ملت های آسیا 1996
نویسنده : چندرسانه ای پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۴

به بهانه آغاز رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، کلیپی از برد ۳-۰ ایرن برابر عربستان در جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ در دور گروهی تقدیم شما همراهان عزیز پارس فوتبال می شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پس از یک دوره ناکامی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا و نیز عدم راهیابی ایران به جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا، علی پروین از کار برکنار شد و محمد مایلی کهن دستیار وی به عنوان سرمربی جدید ایران معرفی شد و توانست با یک تیم جوان شده به دوره یازدهم جام ملتهای آسیا صعود کند. البته چهره‌هایی با تجربه همچون استیلی، زرینچه، عابدزاده، نامجو مطلق و محرمی هم در این تیم حاضر بودند.

تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها در گروه ۲ با تیم‌های عربستان سعودی، عراق و تایلند همگروه شد‌.
تیم ملی جوان ایران در اولین پیکار بر اثر بی‌تجربگی نتوانست نمایش خوبی مقابل عراق داشته باشد ۲-۱ نتیجه را به حریف واگذار کرد.

اما نوار موفقیت‌های چشمگیر تیم ملی از دومین دیدار مقابل تایلند شروع شد‌. این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید‌.

نعیم سعداوی در دقیقه ۳۷، مهرداد میناوند در دقیقه ۵۴ و علی دایی در دقیقه ۷۰ برای تیم ملی گلزنی کردند و تنها گل تایلند را سناموآنگ معروف به ثمر رساند‌.

سومین بازی شاگردان مایلی‌کهن مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی عربستان بود‌. وقتی سوت پایان این بازی زده شد کمتر کسی نتیجه روی تابلوی ورزشگاه را باور می‌کرد‌.

سفیدپوشان کشورمان در یک بازی حساب‌شده و سراسر حمله یکی از مدعیان شماره یک مسابقات را با ۳ گل درهم کوبیدند‌.
اولین گل بازی را کریم باقری در دقیقه ۱۲ به ثمر رساند و به دنبال آن علی دایی در دقیقه ۳۷ دومین گل بازی را وارد دروازه عربستان کرد‌. در نیمه دوم نیز خداداد عزیزی که در این دوره از مسابقات عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد در دقیقه ۴۷ سومین گل را برای ملی پوشان زد تا پیروزی ارزشمند و تاریخی ایران به ثبت برسد‌.

این دو پیروزی پرگل ملی‌پوشان را به عنوان صدرنشین گروه ۲ راهی یک چهارم نهایی کرد تا در این مرحله ایران به مصاف کره جنوبی برود‌. ملی پوشان کشورمان در این بازی یک نتیجه تاریخی را رقم زدند‌. و کره جنوبی را با نتیجه ۶-۲ شکست دادند.

تیم ملی ایران در نیمه نهایی دوباره با عربستان روبرو شد و با وجود اینکه در مرحله گروهی به راحتی این تیم را شکست داده بود اما اینبار پس پایان بازی با نتیجه تساوی بدون گل در وقت های قانونی ، کار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم ملی کشورمان نتیجه را واگذار کرد.

تیم ملی ایران در دیدار رده بندی به مصاف کویت رفت . پس از تساوی یک بر یک کار به ضربات پنالتی کشیده شد و درخشش عابدزاده مقام سوم را برای ایران به ارمغان آورد.

در دیدار پایانی نیز عربستان در ضربات پنالتی بر امارات میزبان بازی‌ها غلبه کرد تا برای سومین بار جام را تصاحب کند.

خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...