به گزارش افکارنیوز،

کمک‌های مالی انگلیس به فاسدترین کشورهای دنیا در سال 2017 بیش از 12 درصد افزایش داشته است. افزایش کمک مالی لندن به این کشورها علیرغم هشدارهای مربوط به هدر رفتن، دزدیده شدن و حتی توقیف بخش زیادی از این کمک‌ها از سوی گروه‌های تروریستی، صورت گرفت.

تحلیل ارقام رسمی نشان داد که انگلیس بیش از 1.53 میلیارد پوند را در سال 2017 به 20 کشور از فاسدترین کشورهای دنیا انتقال داده که در مقایسه با رقم 1.36 میلیارد پوندی سال قبل از آن افزایش داشته است.

افزایش 12 درصدی کمک های مالی انگلیس به این کشورها علیرغم رسوایی‌های مختلف ناشی از این کمک‌ها صورت گرفته است. کمک انگلیس به فاسدترین کشورهای دنیا تقریبا ظرف 5 سال دو برابر شد و از رقم 814 میلیون پوند در سال 2012 به رقم 1.53 میلیارد پوند در سال 2017 رسید.

با این حال اداره توسعه بین‌الملل انگلیس تاکید دارد که سیاست تحمل صفر را نسبت به موضوع فساد در پیش دارد و اقدامات گسترده‌ای را برای جلوگیری از رسیدن این کمک‌ها به دست طرف‌های اشتباه اتخاذ کرده است. اندیشکده بین المللی شفافیت اخیرا فهرست سالانه ای از فاسدترین کشورهای دنیا منتشر کرد. بنا به تحلیل دیلی میل، انگلیس به 17 کشور از این 20 کشور با بالاترین سطح فساد در دنیا کمک مالی ارسال کرده است. از جمله این کشورها سومالی است که کمک های مالی انگلیس در آن به دست گروه‌های تروریستی افتاده است.

شبکه خبری سی ان ان در تحقیقات سال گذشته خود به این نتیجه رسید که گروه تروریستی الشباب روزانه هزاران پوند را از طریق بستن جاده‌ها و اعمال مالیات بر کالاهای مربوط به آوارگان اخاذی کرده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو از جمله کشورهای است که میزان کمک‌های مالی انگلیس در سال 2017 به آن 28.3 درصد افزایش یافت.