صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار


صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار

گرگان- در جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد که برای اجرای دو خط بی آر تی گرگان هزار میلیارد ریال نیاز است که 50 درصد آن توسط دولت و از طریق صدور اوراق مشارکت تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه، صد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا و شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا لایحه صدور سند مالکیت برای یکی از املاک در صیاد شیرازی، لایحه بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار درون شهری در سال ۹۸، لایحه بهای صدور باربرگ بار و کالای درون شهری و حومه برای سال ۹۷ و ۹۸ مطرح شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص بهای خدمات عمومی اظهار کرد: در این لایحه نوع ماشین و تناژ بار آن مشخص شده است.

احمدعلی سالاری ضمن بیان این که از چندین کارشناس برای قیمت‌گذاری این خدمات بهره گرفته شده، گفت: قیمت گذاری نرخ حمل بار برای اولین بار است که اتفاق می افتد و این حوزه هم باید متولی داشته باشد.

لازم به ذکر است که لوایح سازمان حمل و نقل برای سومین هفته متوالی است که در صحن بررسی شد.

علاوه بر صحن شورای شهر، این لایحه در کمیسیون های خدمات شهری، مالی و اداری و عمران و بافت فرسوده هم مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری ادامه داد: کار تعیین کرایه گرگان و حریم آن به عهده شهرداری گرگان است که به استناد ماده ۷۱ شوراها از امسال تعیین نرخ بار هم به وظایف ما اضافه می شود.

صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار

وی بیان کرد: رانندگان زیادی به مراجعه کرده که ما متولی نداریم و در سطح شهر هرکس به هر شیوه ای که می‌خواهد عمل می‌کند بنابراین باید این ساماندهی توسط سازمان اتفاق بیفتد.

سالاری گفت: ممکن است این لایحه در ابتدا واکنش های مردمی را در پی داشته باشد اما به زودی مردم با آن ها آشنا خواهند شد.

فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان هم در ادامه گفت: ما وظیفه داریم که نرخ درون شهری را تصویب کنیم و حریم شهر برعهده ما نیست.

اما علی اصغر یوسفی، رئیس شورای شهر گرگان چنین گفت: خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد و ابلاغیه ای که به سازمان حمل و نقل اعلام شده با قانون شورا مغایرت دارد زیرا قانون شورا مربوط به سنوات قبل است.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان این لایجه را اعلام رأی کرد که با حداکثر آرا مصوب شد.

لایحه بی آر تی

در ادامه لایحه اجرای دو خط بی آر تی در صحن شورای شهر مطرح شد.

اجرای دو خط بی آرتی در گرگان توسط شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده و برای این کار حدود هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۵۰ درصد آن به صدور اوراق مشارکت توسط دولت و ۵۰ درصد آن توسط شهرداری تأمین می شود.

شهردار گرگان در این زمینه گفت: دولت اجازه انتشار انواع اوراق را به شهرداری ها داده تا منابع مالی پروژه‌های مختلف خود را از این طریق تأمین کنند.

عبدالرضا دادبود افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی دولت همراهی را با شهرداری ها انجام می دهد که اگر با موضوع حمل و نقل عمومی انبوه بر باشد ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت را دولت متعهد می شود که پرداخت کند.

وی گفت: به همین نسبت ما براساس برآورد اولیه که براساس اجرای خطوط بی آر تی انجام داده بودیم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم و بعد از پیگیری هایی که از طریق وزارت کشور صورت گرفت، مشخص شد که ابتدا باید شهرداری درخواست خود را اعلام کند.

دادبود ادامه داد: باید ۵۰ درصدی که ما اصل و سود اوراق تضمین می دهیم در شورا تصویب و سپس با معاونت عمرانی استانداری به وزرات کشور ارسال شود.

مطالعه اجرای خطوط بی آر تی

وی بیان کرد: هم اکنون در حال مطالعه انجام خطوط بی آرتی هستیم و تا پایان آن قدری زمان لازم است اما فرصت زمانی برای این که در لیست انتشار اوراق قرار بگیریم، محدود است.

شهردار گرگان اظهار کرد: حداکثر تا سه شنبه این هفته زمان لازم داریم که مدارک اولیه را تهیه کرده تا در لیست قرار بگیرم.

دادبود اضافه کرد: شرایط و فرآیند آن در سال ۹۸ موکول می شود اما باید در سال ۹۷ کار آن انجام شود.

وی بیان کرد: باید اصل آن تأیید شود تا بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم با این کار ما در واقع توانسته ایم ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی را وارد سیستم حمل و نقل خود کنیم.

دادبود تصریح کرد: برای استفاده از اوراق باید مطالعات بی آر تی تمام شود و بعد در صورتی که شرایط اجرای آن را داشته باشیم آن را دنبال خواهیم کرد.

صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار

دادبود گفت: وزرات کشور بدون ارائه مطالعات و اسناد و توجیه اقتصادی به ما اجازه انتشار اوراق را نمی دهد و ما باید همزمان مطالعات خود را هم انجام دهیم.

وی در خصوص فرآیند کار گفت: پس از ارسال به وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور و بعد به بانک عامل معرفی می شویم و بانک سهم خود و دولت را تضمین می کند و ما با بانک وارد مذاکره شده و تضامین خود را ارائه می دهیم و بانک نسبت به انتشار اوراق برای ما اقدام کرده و آن را در اختیار ما قرار می دهد.

شهردار گرگان بیان کرد: با تأیید این لایحه ما در لیست قرار خواهیم گرفت و دو ماه زمان لازم است که مطالعات خود را کامل کنیم.

وی گفت: این کار شروع حرکت برای تأمین منابع مالی در شهرداری است و ما با درآمد حاصل از عوارض نمی توانیم هزینه های خود را تقبل کنیم.

۱۳۰ هزار خودور در گرگان وجود دارد

شهردار گرگان گفت: سالانه هزار خودرو به جمع خودروهای شهر گرگان اضافه می شود و ما اکنون ۱۳۰ هزار وسیله نقلیه در سطح شهر داریم.

دادبود افزود: هسته شهر دیگر کشش این همه خودرو را ندارد و ما باید از طرح هایی مانند زوج و فرد، بی آر تی، یک طرفه کردن و غیره که در طرح جامع آمده استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فاز اول مطالعات بی آر تی به اتمام رسیده و مطالعات فاز دوم را هم شروع کردیم.

در ادامه حسین ربیعی، عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: احداث بی آر تی در گرگان جواب نمی دهد و می توان برای آن جایگزینی در نظر گرفت.

علی اصغر یوسفی رئیس شورا گفت: اجرای دو خط بی آر تی در دو محور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب در طرح جامع دیده شده اما باید مطالعات بیشتری صورت گیرد.

اما ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در ادامه گفت: گرگان زیرساخت های لازم برای اجرای بی آر تی را دارد و ما می توانیم در بخش هایی از شهر آن را انجام دهیم.

سیدمحمد مرتضوی، دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: از فرصت به وجود آمده برای انتشار اوراق باید استفاده کرد و اگر این زمینه فراهم نبود شهرداری مجبور بود که تمام هزینه های آن را خود تقبل کند.

در ادامه لایحه مذکور اعلام رأی شد و با حداکثر آرا به تصویب رسید.


به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه، صد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا و شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا لایحه صدور سند مالکیت برای یکی از املاک در صیاد شیرازی، لایحه بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار درون شهری در سال ۹۸، لایحه بهای صدور باربرگ بار و کالای درون شهری و حومه برای سال ۹۷ و ۹۸ مطرح شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص بهای خدمات عمومی اظهار کرد: در این لایحه نوع ماشین و تناژ بار آن مشخص شده است.

احمدعلی سالاری ضمن بیان این که از چندین کارشناس برای قیمت‌گذاری این خدمات بهره گرفته شده، گفت: قیمت گذاری نرخ حمل بار برای اولین بار است که اتفاق می افتد و این حوزه هم باید متولی داشته باشد.

لازم به ذکر است که لوایح سازمان حمل و نقل برای سومین هفته متوالی است که در صحن بررسی شد.

علاوه بر صحن شورای شهر، این لایحه در کمیسیون های خدمات شهری، مالی و اداری و عمران و بافت فرسوده هم مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری ادامه داد: کار تعیین کرایه گرگان و حریم آن به عهده شهرداری گرگان است که به استناد ماده ۷۱ شوراها از امسال تعیین نرخ بار هم به وظایف ما اضافه می شود.

صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار

وی بیان کرد: رانندگان زیادی به مراجعه کرده که ما متولی نداریم و در سطح شهر هرکس به هر شیوه ای که می‌خواهد عمل می‌کند بنابراین باید این ساماندهی توسط سازمان اتفاق بیفتد.

سالاری گفت: ممکن است این لایحه در ابتدا واکنش های مردمی را در پی داشته باشد اما به زودی مردم با آن ها آشنا خواهند شد.

فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان هم در ادامه گفت: ما وظیفه داریم که نرخ درون شهری را تصویب کنیم و حریم شهر برعهده ما نیست.

اما علی اصغر یوسفی، رئیس شورای شهر گرگان چنین گفت: خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد و ابلاغیه ای که به سازمان حمل و نقل اعلام شده با قانون شورا مغایرت دارد زیرا قانون شورا مربوط به سنوات قبل است.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان این لایجه را اعلام رأی کرد که با حداکثر آرا مصوب شد.

لایحه بی آر تی

در ادامه لایحه اجرای دو خط بی آر تی در صحن شورای شهر مطرح شد.

اجرای دو خط بی آرتی در گرگان توسط شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده و برای این کار حدود هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۵۰ درصد آن به صدور اوراق مشارکت توسط دولت و ۵۰ درصد آن توسط شهرداری تأمین می شود.

شهردار گرگان در این زمینه گفت: دولت اجازه انتشار انواع اوراق را به شهرداری ها داده تا منابع مالی پروژه‌های مختلف خود را از این طریق تأمین کنند.

عبدالرضا دادبود افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی دولت همراهی را با شهرداری ها انجام می دهد که اگر با موضوع حمل و نقل عمومی انبوه بر باشد ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت را دولت متعهد می شود که پرداخت کند.

وی گفت: به همین نسبت ما براساس برآورد اولیه که براساس اجرای خطوط بی آر تی انجام داده بودیم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم و بعد از پیگیری هایی که از طریق وزارت کشور صورت گرفت، مشخص شد که ابتدا باید شهرداری درخواست خود را اعلام کند.

دادبود ادامه داد: باید ۵۰ درصدی که ما اصل و سود اوراق تضمین می دهیم در شورا تصویب و سپس با معاونت عمرانی استانداری به وزرات کشور ارسال شود.

مطالعه اجرای خطوط بی آر تی

وی بیان کرد: هم اکنون در حال مطالعه انجام خطوط بی آرتی هستیم و تا پایان آن قدری زمان لازم است اما فرصت زمانی برای این که در لیست انتشار اوراق قرار بگیریم، محدود است.

شهردار گرگان اظهار کرد: حداکثر تا سه شنبه این هفته زمان لازم داریم که مدارک اولیه را تهیه کرده تا در لیست قرار بگیرم.

دادبود اضافه کرد: شرایط و فرآیند آن در سال ۹۸ موکول می شود اما باید در سال ۹۷ کار آن انجام شود.

وی بیان کرد: باید اصل آن تأیید شود تا بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم با این کار ما در واقع توانسته ایم ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی را وارد سیستم حمل و نقل خود کنیم.

دادبود تصریح کرد: برای استفاده از اوراق باید مطالعات بی آر تی تمام شود و بعد در صورتی که شرایط اجرای آن را داشته باشیم آن را دنبال خواهیم کرد.

صدور اوراق مشارکت برای خطوط بی آرتی گرگان/تصویب نرخ کرایه حمل بار

دادبود گفت: وزرات کشور بدون ارائه مطالعات و اسناد و توجیه اقتصادی به ما اجازه انتشار اوراق را نمی دهد و ما باید همزمان مطالعات خود را هم انجام دهیم.

وی در خصوص فرآیند کار گفت: پس از ارسال به وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور و بعد به بانک عامل معرفی می شویم و بانک سهم خود و دولت را تضمین می کند و ما با بانک وارد مذاکره شده و تضامین خود را ارائه می دهیم و بانک نسبت به انتشار اوراق برای ما اقدام کرده و آن را در اختیار ما قرار می دهد.

شهردار گرگان بیان کرد: با تأیید این لایحه ما در لیست قرار خواهیم گرفت و دو ماه زمان لازم است که مطالعات خود را کامل کنیم.

وی گفت: این کار شروع حرکت برای تأمین منابع مالی در شهرداری است و ما با درآمد حاصل از عوارض نمی توانیم هزینه های خود را تقبل کنیم.

۱۳۰ هزار خودور در گرگان وجود دارد

شهردار گرگان گفت: سالانه هزار خودرو به جمع خودروهای شهر گرگان اضافه می شود و ما اکنون ۱۳۰ هزار وسیله نقلیه در سطح شهر داریم.

دادبود افزود: هسته شهر دیگر کشش این همه خودرو را ندارد و ما باید از طرح هایی مانند زوج و فرد، بی آر تی، یک طرفه کردن و غیره که در طرح جامع آمده استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فاز اول مطالعات بی آر تی به اتمام رسیده و مطالعات فاز دوم را هم شروع کردیم.

در ادامه حسین ربیعی، عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: احداث بی آر تی در گرگان جواب نمی دهد و می توان برای آن جایگزینی در نظر گرفت.

علی اصغر یوسفی رئیس شورا گفت: اجرای دو خط بی آر تی در دو محور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب در طرح جامع دیده شده اما باید مطالعات بیشتری صورت گیرد.

اما ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در ادامه گفت: گرگان زیرساخت های لازم برای اجرای بی آر تی را دارد و ما می توانیم در بخش هایی از شهر آن را انجام دهیم.

سیدمحمد مرتضوی، دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: از فرصت به وجود آمده برای انتشار اوراق باید استفاده کرد و اگر این زمینه فراهم نبود شهرداری مجبور بود که تمام هزینه های آن را خود تقبل کند.

در ادامه لایحه مذکور اعلام رأی شد و با حداکثر آرا به تصویب رسید.

کد خبر 4504858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...