دوومیدانی‌کاران برتر قهرمانی باشگاه‌ها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند!


دوومیدانی‌کاران برتر قهرمانی باشگاه‌ها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند!

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی معلولان گفت: نفرات برتر مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاهها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.

بهمن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، از برگزاری مسابقات دوومیدانی معلولان قهرمانی باشگاهها به مناسبت دهه مبارک فجر در اهواز خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات که مرحله نخست رکوردگیری برای تیم دوومیدانی معلولان در بخش زنان و مردان است، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به مناسبت دهه مبارک فجر در اهواز برگزار می‌شود که تاکنون ۱۲ تیم برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات برتر مسابقات قهرمانی باشگاهها به تیم ملی دعوت می‌شوند یا خیر؟ تصریح کرد: مسابقات قهرمانی باشگاهها مرحله نخست رکوردگیری است و نفرات برتر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. مرحله دوم و نهایی رکوردگیری که برای انتخاب نفرات برتر به تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی امارات است، تیر سال آینده به صورت قهرمانی کشور برگزار می‌شود. کسانی که بتوانند در این رکوردگیری رکودهای پیش‌بینی شده را به ثبت برسانند به تیم ملی دعوت می‌شوند و برای مسابقات جهانی امارات که برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست، انتخاب خواهند شد.

مدیر تیم های ملی دوومیدانی معلولان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که بهترین نفرات را راهی مسابقات جهانی امارات کنیم تا بتوانیم سهمیه‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم. در این مسابقات چون نفرات اول و دوم موفق به کسب سهمیه می‌شوند، بنابراین تنها کسانی را عازم جهانی امارات خواهیم کرد که شانس زیادی برای کسب مدال دارند.

رضایی با باراز رضایت نسبت به ارتقای رکورد دوومیدانی کاران معلول نسبت به گذشته، خاطرنشان کرد: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ما موفق به کسب ۲۷ مدال طلا شدیم که این نشان از بهبود رکورد دوومیدانی کاران نسبت به گذشته بود. در حال حاضر نیز دوومیدانی کاران در شهرستانهای خود زیر نظر مربیان تیم‌های ملی تمرینات بدنسازی خود را انجام می‌دهند تا از نظر رکوردی دچار افت نشوند.

وی در پایان همچنین با اشاره به رشد رکورد دوومیدانی کاران زن، افزود: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از ۱۸ ورزشکار اعزامی ما موفق به کسب ۱۵ مدال شدیم که در حقیقت با رشد دوبرابری مدال در بخش زنان مواجه بودیم. سعی داریم با برنامه‌ریزی بیشتر بر روی بانوان بتوانیم دوومیدانی کاران بیشتری را در بخش زنان راهی مسابقات جهانی امارات کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد