فریزشدن رایانه‌های ویندوزی ناشی از نقص جدید مرورگر کروم - CHROME


اشکال جدیدی در مرورگر گوگل‌کروم - Google Chrome کشف و گزارش شده که می‌تواند به‌ طور بالقوه دستگاه‌های ویندوز 10 را به‌ طور کامل فریز کند.

فریزشدن رایانه‌های ویندوزی ناشی از نقص جدید مرورگر کروم - CHROMEبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقص جدید گوگل‌کروم با معرفی خود به عنوان پشتیبان فنی قلابی، سبب فریزشدن کامل Windows 10 می‌شود و سپس به کاربر می‌گوید دستگاهش آلوده به ویروس شده است.

این نقص جدید بااستفاده از یک کد جاوااسکریپت و ایجاد حلقه، مانع از بستن سربرگ یا مرورگر می‌شود. همچنین یک پنجره‌ی pop-up نمایش داده می‌شود که ادعا می‌کند از سوی وب‌سایت رسمی پشتیبانی مایکروسافت است و رایانه آلوده به ویروسی شده است که می‌تواند گذرواژه‌ها، تاریخچه‌ی مرورگر، اطلاعات کارت اعتباری و سایر داده‌ها را به مخاطره بیندازد. از آنجایی که این یک حلقه است، هر بار که کاربر تلاش می‌کند این pop-up را ببندد، تقریباً بلافاصله دوباره باز می‌شود و این امر منجر به استفاده‌ی ۱۰۰% از منابع خواهد شد و در نهایت رایانه را ناگهان فریز خواهد کرد.

این مشکل، مسئله‌ی جدیدی در مرورگر کروم نیست و این نوع گروگان‌گیری اینترنتی، یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های اینترنتی است؛ اما با اجرای گام‌های زیر به راحتی می‌توان این مشکل رایانه را رفع کرد:
• بازکردن Task Manager از نوار وظیفه
• رفتن به سربرگ Processes
• کلیک‌کردن بر روی Google Chrome (یا GoogleChrome.exe)
• کلیک‌کردن بر روی دکمه‌ی End Task در گوشه‌ی پایین سمت راست

همچنین باید مطمئن شد که Google Chrome به گونه‌ای تنظیم نشده است که دفعه بعد که این مرورگر باز می‌شود، سربرگ‌های قدیمی دوباره بازگردند. برای این کار بهتر است تاریخچه‌‌ی کوکی از مرورگر پاک شود.

یک راه‌حل خوب برای مقابله با گروگان‌گیری‌های اینترنتی این است که کاربر پیش از اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات و پرداخت هرگونه وجهی برای رفع مشکل دستگاه، از واقعی‌بودن اطلاعات و پیشینه‌ی آن‌ها مطمئن شود. این اولین گروگان‌گیری اینترنتی نیست که Google Chrome را هدف قرار داده است.

طبق گزارشی، در اوایل سال جاری، حمله‌ی Download Bomb مرورگرهای بزرگ را هدف قرار داده بود و تنها مرورگر Microsoft Edge در برابر این حمله ایمن بود. در پایان باید به این نکته توجه داشته باشد که شرکتهای بزرگی همچون مایکروسافت معمولاً برای رفع نقص از کاربران خود درخواست پول نمی‌کنند، مگر اینکه دستگاه را به‌طور کامل بررسی و مشکل را شناسایی کرده باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل