کتاب طلاق و رضایت زناشویی وحید حاتمی کاسوایی، محمدرضا پارسایان، محمد بابارئیسی+ عکس


کتاب طلاق و رضایت زناشویی وحید حاتمی کاسوایی، محمدرضا پارسایان، محمد بابارئیسی+ عکس

کتاب طلاق و رضایت زناشویی نوشتۀ محمد بابارئیسی، به صفات و ویژگی‌های شخصیتی که در دراز مدت و به صورت پایدارتری رضایت زوجین از زندگی زناشویی را متأثر می‌سازد، می‌پردازد.

اتاق خبر 24:

کتاب طلاق و رضایت زناشویی نوشتۀ محمد بابارئیسی، به صفات و ویژگی‌های شخصیتی که در دراز مدت و به صورت پایدارتری رضایت زوجین از زندگی زناشویی را متأثر می‌سازد، می‌پردازد.

کتاب"طلاق و رضایت زناشویی"وحید حاتمی کاسوایی، محمدرضا پارسایان، محمد بابارئیسی+ عکس

ازدواج پیمان مقدسی است که از طریق آن خانواده شکل می‌گیرد و خانواده اولین سازمان اجتماعی است که فرد در آن زندگی می‌کند و بطور کلی یک کانون، کمک، تسکین، التیام و شفابخشی است که باید فشارهای روانی وارد شده بر اعضای خود را تخفیف دهد و راه رشد و شکوفایی آن‌ها را هموار کند.

به گفته مارکمن وهالوی تقریباً همه زوجینی که ازدواج می‌کنند در ابتدای ارتباطاشان سطح بالایی از رضایت زناشویی را گزارش می‌کنند. اما این رضایت از رابطه طی زمان و در میان بسیاری از زوجین کاهش می‌یابد.

بارزترین شاخص آشفتگی زناشویی طلاق است و طلاق در همه‌ی جوامع حالت همه‌گیر پیدا کرده است. تجربه طلاق برای بسیاری از افراد دردناک است اما نرخ طلاق تنها یک بند از حمایت کل زوجینی را که مشکلات ارتباطی دارد را نشان می‌دهد. آشفتگی زناشویی و طلاق بعد از مرگ ناگهانی در خانواده شدیدترین فشارهایی هستند که افراد تجربه می‌کنند.

از جمله مسائل موثر بر سازگاری زناشویی و عدم بروز طلاق متغیر‌های شخصیتی است، ویژگی‌های شخصیتی در تمام زمینه‌های زندگی و روابط اجتماعی انسان جلوه‌گر می‌شود و مسائل پر اهمیتی چون ازدواج، سازگاری زوجین و رضایت آن‌ها را تحت تاثیر قرار میدهند. تحقیقات نشان می‌دهد که عوامل شخصیتی پیش‌بینی‌های تجربی در سازگاری زناشویی هستند.

در بخشی از کتاب طلاق و رضایت زناشویی می‌خوانیم:

از نظر اسلام طلاق آخرین راه مداوای ناسازگاری زن و شوهری می‌باشد. اسلام معتقد است اگر راهی برای جدایی زن و شوهر (زوجین) نباشد زندگی ایشان دشوار و عذاب‌آور خواهد بود و ممکن است نتایج ویران کننده‌ای مثل انتقال، خودکشی، فساد و قتل داشته باشد.

امروزه مردم با غم و تشویش کمتری در مقایسه با گذشته به ازدواج روی می‌آورند چرا که طلاق برای آنان درحکم بیمه‌ای تلقی می‌شود و می‌توان از آن به عنوان بیمه ازدواج نام برد. چرا که اگر ازدواج با موفقیت نباشد همسران یکدیگر را رها خواهند کرد.

در دین مبین اسلام، ازدواج پیوند مقدسی می‌باشد که اثرات فردی و اجتماعی قابل توجهی بر آن مترتب است و بدین سبب از فروپاشی و برهم زدن چنین میثاق غلیظی اظهار نگرانی شده و طلاق به عنوان نهایی‌ترین راهکار در اختلافات خانوادگی محسوب می‌شود. در اسلام مکانیزم‌های متفاوتی اعم از مقررات، احکام و ممانعت از تصمیم‌گیری‌های آنی و احساسی و... جهت کاهش نرخ طلاق وجود دارد تا از اثرات زیان‌بار طلاق جلوگیری شود.

موضوع: حقوق

نویسنده: وحید حاتمی کاسوایی، محمدرضا پارسایان، محمد بابارئیسی


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود