نگاه مخاطبان خبرآنلاین به موانع برگزاری نمازجمعه‌ باشکوه


نگاه مخاطبان خبرآنلاین به موانع برگزاری نمازجمعه‌ باشکوه

عبدالله ارتزاق نهادهای دینی از بودجه دولتی را آفت می داند و می نویسد:« به قول شهید مطهری نهادهای دینی تازمانی که از بودجه دولتی استفاده نمی کنند مستقل و مقبولند درغیراینصورت از مردم وافکار عمومی دور می شوند »

به گزارش خبرآنلاین حضور متفاوت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در اولین حضور خود در نماز جمعه تهران با واکنش‌های مثبت بسیاری مواجه شد که می‌تواند مقدمه اصلاحات مناسب برای افزایش ضریب نفوذ نهاد نمازجمعه باشد.

خبرآنلاین روز گذشته از مخاطبان خود پرسید شما بنویسید برای این‌که نمازهای جمعه مانند ماه‌ها و سال‌های ابتدای انقلاب و برخی روزهای خاص سال شلوغ شوند و ضریب نفوذ این نهاد سیاسی-عبادی بیشتر و گسترده‌تر شود، چه تغییراتی باید ایجاد شود؟

نظرات مختلفی درخصوص این پرسش از جانب مخاطبان بیان شد که هرکدام در جایگاه خود حائز اهمیت است.

برخی مخاطبان معتقدند که نمازهای جمعه در رویکردهای سیاسی خود دچار آفت جناح بازی شده اند. یک نفر در همین زمینه نوشته است:« به نظرم تا وقتی نماز جمعه جناحی و یکطرفه باشه و بجای پرداختن به مشکلات و دغدغه های مردم و کشور فقط صحنه دعواهای جناحی و کوبیدن طرف مقابل باشه مردم استقبال نمی کنند و کارهای تبلیغاتی مثل گذشتن از بین مردم یا برچیدن حصار تاثیر خاصی نداره.»

نگاه دیگری معتقد است که نمازهای جمعه باید تریبون خواست مردم باشند و چون خواست و حرف مردم از این تریبونها کمتر بیان می شوند لذا اقبال نسبت به آن کم شده است. علی در همین زمینه نوشته است:« تا زمانی که خواسته های مردم در نظر گرفته نشه فایده ای نداره.»

عبدالله هم ارتزاق نهادهای دینی از بودجه دولتی را آفتی می داند و می نویسد:« به قول شهید مطهری نهادهای دینی تازمانی که از بودجه دولتی استفاده نمی کنند مستقل و مقبولند درغیراینصورت از مردم وافکار عمومی دور می شوند »

در این میان برخی هم عنوان کرده بودند که آنقدر گرفتاری مانند مشکلات زندگی دارند که دیگر فرصتی برای نمازجمعه رفتن ندارند و می توان اینطور برداشت کرد که یکی از موانع اصلی عدم اقبال به نمازهای جمعه می تواند گرفتاری مردم باشد.

اما تا صحبت نمازجمعه می شود همه مردم یاد اولین نمازجمعه پس از انقلاب می افتند که توسط مرحوم طالقانی با حضور جمعیت میلیونی نمازگزاران برگزار شد و این خاطره شیرین همچنان در ذهن انقلابیون مانده و امید می رود که با تغییرات شکلی و محتوایی تمام نمازهای جمعه باشکوه برگزار شوند.

2929

کد خبر 1219867

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟