سیزدهمین المپیاد ملی فرش در تبریز برگزار می‌شود


سیزدهمین المپیاد ملی فرش در تبریز برگزار می‌شود

ایسنا نوشت: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف در روزهای ششم تا نهم اسفند سال جاری در تبریز خبر داد.

غلامعلی راستی با اعلام این خبر گفت: این المپیاد با همکاری مرکز ملی فرش ایران ، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و در حضور اساتید، هنرجویان و دانشجویان رشته فرش از دانشگاهای سراسر کشور به مدت سه روز در تبریز برگزار می‌شود .

وی ادامه داد : این المپیاد در ۳ رشته طراحی ، بافت و مواد اولیه و رنگرزی در سطح هنرجویان و چهار رشته طراحی ، بافت ، مواد اولیه و رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویان برگزار می‌شود .

وی، ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و افزایش مهارت هنر جویان و دانشجویان رشته فرش، ارزیابی توان علمی هنر جویان و دانشجویان ، شناسایی هنرجویان مستعد در سطح استان‌ها و کشور و همچنین آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستبافت را از عمده اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد.

راستی در خصوص نحوه برگزاری المپیاد نیز، یادآور شد: این رویداد علمی و فرهنگی در بین ۲۰۰ نفر از راه یافتگان مرحله کشوری طی سه روز و با حضور داوران مجرب و منتخب برگزار و از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز تجلیل می‌شود.

۴۶

کد خبر 1219862

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...