اعطای درصد جانبازی به 20 رزمنده فاقد مدارک بالینی در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید


مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعطای 5 درصد جانبازی به نخستین گروه از رزمندگان فاقد مدارک بالینی که پرونده مجروحیت آنان در شورای پزشکی سپاه پاسداران احراز و به تائید کمیسیون احراز بنیاد رسیده بود خبر داد.

باعطای درصد جانبازی به 20 رزمنده فاقد مدارک بالینی در کمیسیون پزشکی بنیاد شهیده گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بند الف. ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مطابق این بند وضعیت جانبازی مشمولین ماده (۶۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید تعیین تکلیف شود و با توجه به تبصره این بند بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت‌سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آن‌ها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیرو‌های مسلح) احراز می‌شود را به‌عنوان جانباز تلقی کند.

وی افزود: برای نخستین بار پرونده‌های ۲۰ رزمنده فاقد مدارک بالینی که مجروحیت آن‌ها توسط شورای پزشکی سپاه پاسداران احراز و پرونده آن‌ها به بنیاد ارسال شد به منظور تعیین درصد از اداره کل پذیرش و امور اداری بنیاد به کمیسیون پزشکی بنیاد ارجاع شد.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرایند اعطای درصد جانبازی به این رزمندگان گفت: این افراد به صورت حضوری به کمیسیون پزشکی دعوت و توسط تیم معاینه کمیسیون پزشکی ویزیت شدند که پس از انجام معاینات پزشکی همگی مشمول حداقل ۵ درصد جانبازی شناخته شدند و آرای مذکور در سامانه الکترونیکی بنیاد (سجایا) ثبت و ابلاغ شد و این افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !