مدیرکل‌بازنشسته‌وزارت‌ورزش،درVIPافتتاحیه‌جام‌ملتهاچه‌می‌کرد؟+عکس/رواج سفرخارجی بین مدیران دولتی ورزش


مدیرکل‌بازنشسته‌وزارت‌ورزش،درVIPافتتاحیه‌جام‌ملتهاچه‌می‌کرد؟+عکس/رواج سفرخارجی بین مدیران دولتی ورزش

وزیر ورزش باید پاسخ بدهد که مدیربازنشسته وزارتخانه اش، یک ماه پس از مراسم تودیع چگونه سر از جایگاه مهمانان ویژه استادیوم آل نهیان ابوظبی درآورده است؟ آیا سلطانی فر که تا این حد روی خروج سریع تر بازنشستگان فدراسیون فوتبال از مناصب شان تاکید دارد، روی نیروهای نزدیک به خودش همین مقدار حساس است؟ کاش او در این حال و روز اقتصادی مردم، جلوی سفرهای اغلب...

در میان گزارش های ریز و درشت مخابره شده از جام ملتهای آسیا، برخی عکس ها هم هستند که بار خبری شان بیش از هر گزارش دیگری است و می توان برایش چندین پارگراف شرح و تحلیل نوشت.

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از این تصاویر ارسال شده از امارات، مربوط به جایگاه مهمانان ویژه افتتاحیه این مسابقات در ورزشگاه ابوظبی است؛ جایی که یک ردیف بالاتر از صندلی علی دایی و مهدی مهدوی کیا، چهره ای ایرانی اما بیگانه در محافل فوتبالی دیده می شود.

در این عکس که از زاویه ای متفاوت گرفته شده، در کنار شکوری سرپرست صندلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال، محمدجواد عباباف نشسته است! عباباف از دوستان قدیمی و نزدیک سلطانی فر بوده که دیماه سال 95 و پس از رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی روحانی برای جایگزینی گودرزی، با حکم فوری سطانی فر به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و پس از دوسال با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی این پست را تحویل صانعی داد و کنار رفت.

مدیرکل‌بازنشسته‌وزارت‌ورزش،درVIPافتتاحیه‌جام‌ملتهاچه‌می‌کرد؟+عکس/رواج سفرخارجی بین مدیران دولتی ورزش

اما ابهام و پرسش اینجاست؛ مدیری که طبق خبر رسمی سایت وزارت ورزش و جوانان 17آذرماه سال جاری یعنی دقیقا یک ماه پیش، با قانون مصوب مجلس بازنشسته شده و دیگر هیچ سمتی در دولت ندارد، چگونه و با چه بودجه ای برای تماشای یک بازی غیرضرور و بی ارتباط با حوزه فعالیت سابقش، به سفر لاکچری امارات رفته است؟ حضور عباباف برای تماشای بازی امارات و بحرین چه ضرورتی داشته و چه کسی کارت دعوت برای حضور او در وی آی پی تهیه کرده؟ آیا او در این سفر ماموریتی دارد و مثلا قرار بوده مراقب حرکات علی دایی و مهدوی کیا دو بازیکن بازنشسته تیم ملی باشد؟! شاید هم منظور سلطانی فر و داورزنی از تکرار ادعای حمایت از تیم ملی و کمک به ملی پوشان، اعزام عباباف بوده باشد!

به نظر می رسد وزیر ورزش باید پاسخ بدهد که مدیربازنشسته وزارتخانه اش، یک ماه پس از مراسم تودیع چگونه سر از جایگاه مهمانان ویژه استادیوم آل نهیان ابوظبی درآورده است؟ آیا سلطانی فر که تا این حد روی خروج سریع تر بازنشستگان فدراسیون فوتبال از مناصب شان تاکید داشته، روی نیروهای نزدیک به خودش هم این حساسیت را دارد؟

مارکوپولوهای سلطانی فر به هیچ فرصتی نه نمی گویند

نکته مهم دراین میان، سهل انگاری وزارت ورزش در دوره سلطانی فر در مواجهه با سفرهای خارجی مدیران وزارتخانه است و شاهد اوج گیری و رواج سفرهای پیاپی، غیرضرور و هزینه زای مدیران دولتی در دستگاه متبوع او آنهم در اوضاع و احوال وخیم اقتصادی مردم هستیم.

سفرهای خارجی مدیران در دوره وزارت محمود گودرزی با وسواس این وزیر دانشگاهی بسیار فروکش کرده بود و با تاکید او روی ساده زیستی و خودداری مدیران از تجملات و بخصوص سفرهای برون مرزی، تا حدود زیادی باعث کاهش هزینه های دستگاه ورزش کشور برای تهیه بلیت پرواز و رزرو هتل های لوکس خارجی شده بود. گودرزی خود به این دستور پایبند و مقید بود و مگر در مواقع ضروری، تن به سفر خارجی نمی داد.

مدیرکل‌بازنشسته‌وزارت‌ورزش،درVIPافتتاحیه‌جام‌ملتهاچه‌می‌کرد؟+عکس/رواج سفرخارجی بین مدیران دولتی ورزش

اما وزیر ورزش اخیر دولت روحانی که از حوزه گردشگری آمده، در چرخشی 180 درجه ای نسبت به مدیر قبلی، هم خود علاقمند به سفرهای خارجی است و هم افرادی که از او حکم گرفته اند، کمتر محدودیتی در صرف بیت المال در این زمینه حس می کنند! پیش از این مدیران منصوب وزیر ورزش در هیات مدیره دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس نیز کمتر سفر خارجی را از قلم انداخته بودند و برای اغلب بازی های این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا، بسان بازیکنان تیمها و بلکه روی صندلی راحت تر از آنها به سفر خارجی رفته اند و حتی دیده شده چند بار به یک کشور مانند قطر رفته اند و تکراری شدن مقصد هم دل دوستان را نزده است! در این میان لیست پاداش ها و حق ماموریت های ارزی هم شاید وجود داشته باشد که برای دستیابی و انتشار آن، پیگیری یک خبرگزاری عادی کفایت نمی کند.

پیش از مدیران بعضا درجه چندم و نامربوط وزارت ورزش و جوانان، در بازی های آسیایی و المپیک نیز به وفور دیده شده اند اما گزارش و انتقاد رسانه ها هیچ واکنشی از سوی سلطانی فر در پی نداشته است.

مدیرکل‌بازنشسته‌وزارت‌ورزش،درVIPافتتاحیه‌جام‌ملتهاچه‌می‌کرد؟+عکس/رواج سفرخارجی بین مدیران دولتی ورزش

جواد عباباف در ایام جام جهانی نیز در کنار مازیار ناظمی رییس روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارتخانه و چندین نفر دیگر، به روسیه سفر کرده بود و با هزینه دولتی به تماشای مسابقات مشغول شد. گویا همان سفر به مذاق وی خوش آمده و از بازنشستگی برگشته تا یکبار دیگر طعم شیرین سفر رایگان ورزشی با خدمات مجانی را بچشد. در این زمینه البته و قاعدتا فدراسیون فوتبال هم با او همکاری کرده و مقدمات و هماهنگی های لازم را فراهم آورده است وگرنه تهیه کارت ورود به جایگاه مهمانان خاص در چنین مراسمی، کاری معمولی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!