میدان مشق پایتخت از اول بهمن به روی مردم گشایش می یابد


میدان مشق پایتخت از اول بهمن به روی مردم گشایش می یابد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به جلسه روز گذشته (یکشنبه) پیروز حناچی شهردار تهران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد: محوطه میدان مشق پایتخت از ابتدای بهمن ماه به طور قطع به روی شهروندان گشوده می شود.

علی محمدسعادتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در جلسه دیروز گزارشی از تعامل شهرداری با وزارت امور خارجه که توسط شهرداری منطقه 12 و اداره کل پشتیبانی وزارت امور خارجه انجام گرفته بود به شهردار تهران و وزیر امور خارجه ارائه شد.
به گزارش ایرنا میدان مشق محوطه ای تاریخی در پایتخت مربوط به دوره قاجار است که در محدوده بین خیابان امام خمینی(ره) و 30 تیر قرار دارد و مدت زمان کوتاهی در دوره پهلوی اول از آن به عنوان باغ ملی یاد و پس از آن ساختمان های دولتی نیز در این مجموعه احداث شد.
درهای این میدان از چندی پیش به روی شهروندان بسته شده است و امکان بازدید از این محوطه تاریخی را ندارند.

**جزییات جلسه درباره میدان مشق
شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به موضوع بازگشایی میدان مشق تشریح کرد: در این جلسه مقرر شد تأمین نیروی انسانی به منظور حفاظت و حراست از مجموعه میدان مشق توسط شهرداری تهران انجام شود و محوطه پس از ساعت اداری از ساعت 18 تا 24 به روی شهروندان گشوده شود.
وی ادامه داد: همچنین این میدان روزهای پنجشنبه و جمعه یکسره تا ساعت 24 برای استفاده شهروندان باز خواهد بود.
به گفته وی در این جلسه همچنین مقرر شد خودروهایی که اینک در محدوده میدان مشق پارک می کنند باید به پارکینگ وزارت امور خارجه انتقال یابند.
سعادتی اضافه کرد: ورود خودروهای دستگاههایی که پارکینگ در این مجموعه ندارند نیز از ابتدای دی ماه جاری به محوطه میدان مشق ممنوع شده است.
شهردار منطقه 12 گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد گیت ها تجمیع، نرده ها و فنس های محیط نیز به حداقل رسانده شود.
سعادتی اظهارداشت: به منظور افزایش روشنایی و نور عمومی میدان نیز مذاکراتی با اداره برق صورت خواهد گرفت؛ ضمن اینکه نورپردازی ساختمان هایی که در توافقات قبلی مورد اشاره قرار گرفته است انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این جلسه درباره برگزاری سلسله برنامه های فرهنگی نیز در این محوطه صحبت هایی شد و در مجموع تلاش می شود چرخه زندگی بیش از پیش به این محل بازگردد.
شهردار قلب طهران در پاسخ به پرسشی درباره موضوع انتقال ساختمان های وزارت امور خارجه در جلسه دیروز گفت: در این باره صحبت و هر دو طرف با کلیات آن موافق بودند که تصمیم گرفته شد کمیته ای باحضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری و مدیرکل پشتیبانی وزارت امور خارجه تشکیل شود.
وی افزود: قرار است این کمیته مسائل پیرامون این موضوع را بررسی کند تا در نهایت گزارشی از آن تهیه، در اختیار شهردار تهران و وزیر امور خارجه قرار گیرد و پس از تأیید اقدامات اجرایی، کار به مرحله اجرا برسد.
محوطه میدان مشق 12مهر 1377 با شماره 2130 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و بیشتر ساختمان های آن نیز اینک در اختیار وزارت امور خارجه قرار دارد.
تا سال 1370 تردد خودروها در میدان مشق آزاد بود و سال 1392 شهرداری تهران و وزارت امور خارجه تفاهم نامه ای امضا کردند تا براساس آن، ضمن مرمت و احیای سردر تاریخی این محوطه، مورد استفاده شهروندان نیز قرار گیرد.
فروردین ماه سال 95 نیز با برگزاری کنسرت خیابانی در محدوده این محوطه درهای میدان مشق به روی مردم گشوده شده بود اما پس از یکسال در خرداد سال گذشته وزارت امور خارجه درهای ورودی این میدان را بست درحالی که سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران گفتند با آنها هماهنگی نشده است.
همان زمان اعلام شد که علت بسته شدن درها مسائل امنیتی بوده است.
تهرام/9353/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها