توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه یکی از اهداف انقلاب اسلامی


توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه یکی از اهداف انقلاب اسلامی

نماینده مجلس خبرگان استان آذربایجان غربی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده که در این راه باید همه تلاش کنیم.

آیت الله عسگر دیرباز، نماینده مجلس خبرگان استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان، در مورد برگزاری جشنواره ملی آیات که در ارومیه برگزار می شود، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است که برای تحقق توسعه فرهنگ قرآنی راه های فراوانی وجود دارد.

دیرباز اظهار کرد: یکی از بهترین راه ها حضور افراد در یک رقابت سالم بوده که بتوانند آموخته های خود را در زمینه قرآن به همدیگرعرضه کرده و این رقابت ها در جامعه امروزی تحت عنوان جشنواره های قرآنی رواج پیدا کرده است.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره ها و رقابت هایی اگر به شکل سالم و در فضای رفاقت باشد، می تواند در توسعه فرهنگ قرآنی کمک بسزا و مهمی داشته باشد.

این مسوول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رقابت بین افراد در یک فضای نورانی و قرآنی خواهد بود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های قرآنی می تواند با نیت خوب و الهی و تحقق بخشیدن به اهداف قرآن و ترویج قرآن در جامعه تلاش کنند.

نماینده مجلس خبرگان استان آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند کمک کند که مفاهیم و آموزه های قرآنی در تعلیم و تربیت، سیره اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه رواج پیدا کند و در نتیجه فرهنگ عمومی جامعه ما به فرهنگ قرآنی و سبک زندگی ما را به سبک قرآنی تبدیل کند.

دیرباز با اشاره به تاثیرگذاری این جشنواره ها در توسعه فرهنگ قرآنی، اذعان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی قطعا تاثیرگذار بوده و برای تایید این مطلب در چند مورد می توان بصورت آزمایشی تاثیرات برگزاری چنین جشنواره هایی را در شهرهای کوچک تست کرد.

وی خاطر نشان کرد: این تاثیرگذاری بصورت یک حدس ذهنی و تخمین ذهنی نیست بلکه امری عینی و واقعی است که در جامعه رخ داده و در جاهایی مثل مدارس که چنین جشنواره هایی برگزار شده افرادی که حضور داشتند با توجه به اینکه فرهنگ قرآنی آنها تقویت شده، توانستند در عرصه ها و تصمیمات زندگی، رفتارها و نظم اجتماعی، توجه به ارزش های اخلاقی و اجتماعی از خودشان قابلیت های خوبی نشان دادند.

این مسوول در پایان سخنان خود در مورد فعالیت های قرآنی رسانه ها گفت: با توجه به اینکه خبرگزاری ها و رسانه ها متفاوت بوده و برخی رسانه ها عمومی و برخی دیگر تخصصی بوده و تخصصی ها وظیفه بیشتر را در این زمینه داشته و کار رسانه ها انعکاس حقایق و واقعیت های جامعه می باشد و رسانه ها هرچقد به مسیله قرآن و مفاهیم قرآنی بپردازند به وطیفه ذاتی و اصلی خود اهتمام ورزیدند و اگر کوتاهی بکنند از وظیفه خود کوتاهی کرده و ارزیابی بنده این است که رسانه ها باید بیشتر از این در زمینه قرآن فعال باشند.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان