اختصاص سهم 50درصدی به شهرداری ها ازمحل مالیات برارزش افزوده


اختصاص سهم 50درصدی به شهرداری ها ازمحل مالیات برارزش افزوده

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهری مجلس از حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز دوشنبه کمیسیون خبر داد و گفت: تشکیل کمیته‌ای برای باز زنده‌سازی قانون نوسازی و اختصاص سهم 50 درصدی به شهرداری‌‎ها از محل مالیات بر ارزش افزوده به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، پروانه مافی با اشاره به جلسه امروز- دوشنبه- کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهری با حضور پیروز حناچی شهردار و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، افزود: در این نشست موضوعات مهمی از جمله لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بحث شد و این ششمین جلسه کمیسیون با همین دستور کار بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست مواد 5، 9 و 11 لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌‎ها مورد بررسی قرار گرفت و شهردار، رئیس شورای شهر و اعضای شورای عالی استان‌‎ها بعلاوه مسئولان وزارتخانه‌ها دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست حضور داشتند.
مافی ادامه داد: همچنین یکی از اصحاب اندیشه حوزه اقتصاد مالی شهرداری‌ها ارائه‌ای در خصوص ماده 5 این قانون داشت که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و نهایتا مقرر شد کارگروهی تخصصی ذیل کمیسیون درآمد پایدار شهری به منظور تدوین قانون نوسازی و عمران شهری باز زنده‌سازی کند، چرا که این قانون قدیمی نیازمند اصلاح جدید بود که اگر نتایج لازم در این حوزه اخذ شود، منابع حاصل از مستغلات و املاک سهمی بیش از 30 درصد از درآمد‌ها در این حوزه را به سبد شهرداری‌ها خواهد آورد.

** امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان تصویب شد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که سهم 50 درصدی شهرداری‌ها مورد نظر اعضا بود که با اجرای این مهم درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌‎ها دچار تحول اساسی خواهد شد.
این نماینده مردم ادامه داد: مطلب دیگری که شب گذشته در جلسه مطرح شد امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان‌ها بود که بر این اساس اختیار میزان و نحوه اعمال این عوارض به مدیریت‌‎های محلی یعنی شوراها و شهرداری‌‎ها واگذار شد.
رئیس کمیسیون درآمد پایدار شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تمامی این موارد در قانون بودجه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت تا ردیف های لازم آن در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شود.
سیام*3061*1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت