سردار سلامی: عملیات کربلای 4 و 5 باعث از کار انداختن ماشین جنگی عراق شد


سردار سلامی: عملیات کربلای 4 و 5 باعث از کار انداختن ماشین جنگی عراق شد

تسنیم نوشت:جانشین فرمانده کل سپاه گفت که اگر در دوران دفاع مقدس نجنگیده بودیم نمی‌توانستیم 30 سال با آمریکا بجنگیم و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری است.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه عصر امروز دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ در مراسم رونمایی کتاب های منشور هدایت و حقیقت درخشان مجموعه بیانات رهبر انقلاب در خصوص دفاع مقدس و نقش بسیج و سپاه در دوران دفاع مقدس توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منتشر شده است، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید احمد کاظمی و شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ گفت که این دو عملیات تصویر یک استراتژی از کار انداختن ماشین جنگی عراق بود که منجر به صدور قطعنامه ۵۹۸ شد.

وی ادامه داد: این دو عملیات توانستند مثل یک تیر خلاص بر پیکر ارتش بعث عراق عمل کند و شهدای این عملیات ها نقش آفرین بودند.

اهم سخنان سردار سلامی بدین شرح است:

* جنگ تنها واقعه ای است که یک ملت با تمام ظرفیت و حقیقت جسمانی و روحانی به سوی او می رود و همچنین معیار بسیار دقیقی برای شناخت دامنه عظمت یک ملت است.

*جنگ تحمیلی در آن فضای نابرابر جهانی به یک ملت تازه متولد شده در یک عرصه سیاسی جدید با رهبران و مدیران جدید تحمیل شد.

* قاعده جنگ این است که هر کشوری که از قدرت دفاعی و سیاسی برخوردار است به پیروزی نزدیک تر است. در دفاع مقدس همه این شاخص ها در اختیار دشمن بود و او بر حسب اینها برتر بود اما نتیجه معکوس شد و دفاع مقدس قاعده عمومی جنگ را تغییر داد.

* دفاع مقدس برای ملت ایران یک هویت و شخصیت جدیدی ساخت. اولین کار دفاع مقدس ترسیم سیمای جدید از ایران گره خورده با اسلام بود و دفاع مقدس به درخشان ترین مقطع تاریخ اسلام و ایران مبدل شد.

*امروز رهبری بر شناخت و ترویج معارف جنگ و تبدیل آنها به جریان سیالی از آگاهی و فرهنگ تاکید دارند و علت آن بر این اساس استوار است که جنگ یک واقعیت متوقف شده نیست و بلکه یک حقیقت پیش رونده است.

*دفاع مقدس نازله ای از دریای بی انتهای عاشورا است و این متعلق به قطعه هشت ساله نیست و همه نسل ها باید به آن قطعه متصل شوند زیرا آن سر منشا هویت ماست.

* شهادت منبع قدرت ماست که اگر او نبود ما در جنگ نمی توانستیم دوام بیاوریم، این قلب ها هستند که می جنگند نه سلاح های آهنی و تا زمانی که ایمان داریم شکست نمی خوریم.

* اگر نجنگیده بودیم نمی توانستیم ۳۰ سال با آمریکا بجنگیم و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرتهای استکباری است.

*امروز که ملت ایران از قدرت آمریکا هراسی ندارد زیرا هشت سال با قدرت آمریکا و متحدانش مقابله کردند.

* چنین درخششی شایسته این است که به عنوان افتخار مطرح شود و خدا نبخشد کسانی را که به دنبال غلط گیری و مچ گیری از پرافتخار ترین تاریخ ایران هستند.

*این افتخارات محصول اندیشه راهبردی رهبری امام خامنه ای است که نشات گرفته از قرآن است و ثمرات آن ایران امن و رو به پیشرفت است.

کد خبر 1220333

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟