میان افراد هم سلیقه و منتقدان منصف، تفاوتی نیست


میان افراد هم سلیقه و منتقدان منصف، تفاوتی نیست

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: برای اجرای برنامه های الگو گرفته از حکمرانی خوب نیازمند کمک همگان هستیم و در این بین تفاوتی بین افراد هم سلیقه و منتقدان منصف نیست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی عصر دوشنبه در آیین تکریم محمود زمانی قمی و معارفه خود به عنوان استاندار یزد با تاکید بر اینکه اجرای برنامه ها بدون همراهی صاحب نظران و آحاد مردم ممکن نیست، تصریح کرد: ارتقای جامعه یزد و برون ‌رفت از مشکلات موجود در گرو اراده ای فراگیر و همسو شدن فرزندان این سرزمین فارغ از قومیت، سلایق سیاسی و جایگاه های اقتصادی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: یزد استانی برخوردار با توانمندی های زیاد و مردمان سختکوش، اندیشمند، دیندار و درهم تنیده و با فرهنگ است اما در 25 سال گذشته اجرای برنامه های مختلف وجهه صنعتی یزد را پررنگ کرده است.
وی گفت: امروز استان یزد از یک سو با چالش ها و پیامدهای توسعه از جمله وجود مهاجرت، آلودگی محیط زیست، کمبود آب و چالش‌های فرهنگی مواجه شده و از سوی دیگر نیاز به حرکتی جدید و تحرک بیشتر برای پاسخگویی به مطالبات و رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف احساس می شود.
استاندار اضافه کرد: در برهه کنونی باید بازتعریف مسیر طی شده برای توسعه استان مورد توجه جدی نخبگان قرار گیرد و بر اساس ضرورت های موجود برای وضعیت کنونی و رسیدن چشم‌اندازی فرد مطلوب ارائه شود؛ چشم اندازی که بر اساس آن یزد به استانی امن، با ثبات و الگویی برای حکمرانی خوب در کشور تبدیل شود.
استاندار یزد با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های کنونی استان توجه به کمبود منابع آب است گفت: کاهش شدید منابع آب قابل استفاده در استان، این مایع حیاتی را به عنوان مساله اصلی استان و مقدم بر هر کاری مورد توجه قرار داده است و در این خصوص تغییر الگوهای مصرف در بخش کشاورزی، صنعت، تامین آب پایدار برای استان و پیگیری طرح های تامین آب با جدیت دنبال خواهد شد.
طالبی توجه جدی حوزه اشتغال را از ضرورتهای دیگر استان برشرد و افزود: طی سال های گذشته باوجود تلاش های صورت گرفته شاهد رشد بیکاری در استان بودیم که با توجه به داشتن نیروهای متخصص، تحصیل کرده و فرصت های موجود و ویژگی های علمی استان تلاش خود را برای توسعه صنایع دانش محور و های تک، توسعه اقتصاد گردشگری و میدان دادن به سرمایه های خرد مردم برای رونق دادن به کسب و کارهای کوچک و متوسط متمرکز خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: رفع نابرابری های توسعه در استان باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد تا توازن جغرافیایی برقرار شود، براین اساس با توجه به ویژگی های اقلیمی، برای هر شهرستانی ماموریتی ویژه در توسعه استان تعریف می شود.
وی با بیان اینکه در بحث توسعه به لحاظ موضوعی دچار نوعی عدم توازن ناشی از مسائل فرهنگی اجتماعی هستیم و برای جبران آن باید مواردی از جمله ارتقای دین باوری، توسعه دانشگاه ها و موسسات علمی و فناوری و نشاط اجتماعی مورد اهتمام قرار گیرد.
طالبی با بیان اینکه استان یزد نیازمند پشتوانه سازی در بحث توسعه است، اظهار داشت: برای برون رفت یا کاهش مشکلات به الگویی چند وجهی نیاز داریم و بر این اساس برنامه‌های خود را در قالب حکمرانی خوب دنبال خواهیم کرد.
استاندار یزد تصریح کرد: مدیران استان در این الگو باید شاخص هایی از جمله مشارکت، شفافیت، کارآمدی، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، قانون مداری و مبارزه با فساد را مدنظر قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس ایجاد وفاق، انسجام اجتماعی، گفت و گوی نخبگان سیاسی و اجتماعی، توسعه دولت الکترونیک، شایسته گزینی در انتخاب مدیران و تقویت نظام اطلاع رسانی با تاکید بر حوزه رسانه مورد توجه جدی قرار می گیرد و مبنای ارزیابی مدیران این شاخص ها و اثبات علمی و تجربی آنها خواهد بود.
محمود زمانی قمی استاندار پیشین یزد نیز با قدرانی از همراهی مدیران، علما، نخبگان و احاد مردم در مدت حضور خود در استان یزد خاطر نشان کرد: جوانی، انگیزه، بومی و از خانواده شهدا بودن ویژگی های برجسته استاندار جدید (طالبی) است.
7532/ 6197

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق