6 نکته که هنگام خریدن ساک و چمدان باید در نظر بگیرید


6 نکته که هنگام خریدن ساک و چمدان باید در نظر بگیرید

برای خرید چمدانی برای سفر باید به نکاتی از جمله وزن، اندازه، قسمت های مختلف چمدان و در نهایت ظاهر آن دقت کنید .

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نکته ای که همه باید در ارتباط با خرید ساک و چمدان بدان توجه کنیم این است که هیچ نوع چمدان واحد و مشخصی که نیازهای همه مسافران را تأمین کند، وجود ندارد و اینکه در این فرایند نحوه سفر کردن حائز اهمیت است.
برای خرید چمدانی برای سفر باید به نکاتی از جمله وزن و اندازه، قابلیت ها، قسمت های مختلف چمدان، ساختار و در نهایت ظاهر آن دقت کنید . در این مطلب این خصوصیات را برایتان توضیح خواهیم داد.
6 نکته که هنگام خریدن ساک و چمدان باید در نظر بگیرید
چمدان های هوشمندی که سفر کردنتان را متحول می‌کنند!

هزینه اضافه بار بدتر از مالیات است؛ بنابراین ابتدا از وزن چمدان در هنگام خالی بودن اطمینان حاصل نمایید. چمدان های سبک به تازگی در فروشگاه ها رایج شده اند، اما به ظاهرشان اطمینان نکنید و حتما وزن واقعیشان را اندازه بگیرید. بار همراه مسافر باید کمتر از ۳ کیلوگرم باشد؛ خیلی از کیف های سبک به علت ساختار نرم و انعطاف پذیرشان قابلیت جا گرفتن در قفسه ای که بالای سر شما جهت وسایلتان تعبیه شده است را دارد. اما اگر قصد حمل اشیاء آسیب پذیر را دارید، کیف هایی که پوشش سفت و سخت دارند را انتخاب کنید.

کیف همراه مسافر قرار است به راحتی ما کمک کند و از پرداخت هزینه بار جلوگیری کند، درحالیکه به یک مورد آزار دهنده تبدیل شده است. البته شرکت های هواپیمایی و قوانین ناقص آنها نیز مقصر هستند.

شرکت های هواپیمایی اندازه بار شما را کنترل می‌کند، نه قسمت اداری امنیت حمل و نقل؛ بنابراین عبور شما از این بخش در فرودگاه به منزله مطابقت آن با قوانین پرواز و فرودگاه نیست. تمامی فضاهای تعبیه شده برای بار مسافر در بالای سرش یکسان نیستند و از یک هواپیما به هواپیمای دیگر تغییر می کند.

شاخص های اندازه گیری: شرکت های هواپیمایی دلتا، یونایتد و امریکن در سنجش ارتفاع بار همراه مسافر به مراتب کمتر از شرکت های ویرجین و ساوت وست است. به طور کلی این ارتفاع در شرکت های مختلف بین ۱۲۰ تا۱۴۰سانتی متر است که ارتفاع ۱۲۴ سانتی متر مناسب اکثر فضاها است.

در نظر گرفتن چرخ ها: اگر با شاخص های اندازه گیری ساک دستی آشنا شده اید، باید بدانید که در محاسبه این بار چرخ های چمدان شما هم به خودی خود به ارتفاع چمدان شما می افزاید در نتیجه بهتر است از چمدان هایی که چرخ هایشان در داخل تعبیه شده استفاده کنیم تا هم چرخ ها آسیب نبینند و هم ارتفاع بار بیشتر از حد مجاز نشود.

6 نکته که هنگام خریدن ساک و چمدان باید در نظر بگیرید

چهار چرخ در مقابل دو چرخ: اکثر مسافرین از انتخاب چمدان با دو چرخ اجتناب می کنند درحالیکه این چمدان برای سهولت در چرخش در راهرو های باریک هواپیما مناسبتر است. شما هم پس از امتحان آن به این باور خواهید رسید.

جیب ها: مسلماً چمدان و کیف هایی با تعداد جیب های بیشتر بهتر و مناسب تر است چرا که در این صورت دیگر شما روی راه پله های فرودگاه نگران پیدا کردن کارت پرواز و مدارک خود نخواهید شد. بهتر است ساک دستی دو نوع جیب جادار و باریک داشته باشد. در جیب جادار کیف لوازمی مثل مجله را بگذارید که می خواهید در طول سفر همراهتان باشند اما در جیب باریک تر مدارک و چیز هایی را بگذارید که می خواهید در کمتر از ۲ ثانیه به آن ها دسترسی داشته باشید. چمدان و کیف های تقسیم بندی شده خوب هستند، اما به یاد داشته باشید تقسیم بندی طراحان آن ها با سلیقه شما متفاوت است. براین اساس بهتر است برای خرید ساک و چمدان هایی که حاوی این گونه تقسیم بندی نیستند را، انتخاب کنید چرا که می توانید وسایل خود را بدون محدودیت در آن ها جای دهید.

قسمت های حساس و شکننده چمدان

قبل از خرید ساک و چمدان مثل خرید ماشین، باید اجزای آن را به طور دقیق بررسی کنید. به ویژه موارد پر استفاده که احتمال آسیب پذیری بیشتری را دارند؛ چرخ ها ،دستگیره و زیپ، بررسی درزها، دوخت و قسمت های سخت.

ساختار و دوام

یکی از دغدغه های هر مسافری خرید یک چمدان با دوام و راحت است. ۳ مورد کلی را باید همیشه مد نظر قرار دهید؛ قاب، پارچه و ضد آب بودن چمدان. اگر چمدان دارای یک قاب درونی است دقت کنید که جنس آن از فایبرگلاس باشد، زیرا بسیار سبک است و استقامت زیادی دارد. در مورد پارچه باید بگویم که پارچه های سبک و محکم مثل برزنت را برگزینید. ضد آب بودن جزء موارد بسیار مهم است؛ به دنبال جنس های پارچه ای ضدآب مثل نانو باشید.

6 نکته که هنگام خریدن ساک و چمدان باید در نظر بگیرید

کیف مسافرتی/نمای ظاهری

به چمدان های سیاه نه بگویید. طراحی چمدان ها به یک هنر پویا تبدیل شده و هر روز شاهد طرح های باور نکردنی و زیبا در این صنعت می باشیم. مردم به چمدان دست شما توجه می‌کنند؛ چه کسی می داند شاید شما به دلیل ظاهرتان خدمات بهتری از کارمند هتل و یا شرکت هواپیمایی دریافت کنید.

برخی از برندهای چمدان به علت کیفیت و استحکامشان شهرت یافته اند. برند Briggs و Riley دارای ضمانت مدام العمر به صورت رایگان می باشند. Tumi دارای ۵ سال ضمانت است. TravelPro و Victorinox (تعداد محدودی از مجموعه هایشان) هر دو گارانتی مادام العمر دارند. بسیاری از ضمانت نامه ها نقص های مرتبط با مواد و ساختار را تضمین می کنند. در انتخاب خود بسیار دقت فرمایید و روی طول مدت ضمانت نامه خیلی حساب نکنید چون یک چمدان بدون مشکل به خودی خود چندین سال عمر می کند و لزومی به مراجعه ماهیانه برای تعمیر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط