با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!


رسانه کلیک – در این مطلب با 10 مورد از بهترین فیلم های رابرت دنیرو که یکی از موفق ترین و بهترین بازیگران تاریخ سینما به شمار می رود، آشنا می شوید. رابرت دنیرو تاکنون 7 بار موفق به نامزد شدن برای دریافت جوایز اسکار شده است. این بازیگر در عمر کاری 40 ساله خود […] نوشته با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید! اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – در این مطلب با 10 مورد از بهترین فیلم های رابرت دنیرو که یکی از موفق ترین و بهترین بازیگران تاریخ سینما به شمار می رود، آشنا می شوید.

رابرت دنیرو تاکنون 7 بار موفق به نامزد شدن برای دریافت جوایز اسکار شده است. این بازیگر در عمر کاری 40 ساله خود موفق شده به یکی از مشهورترین و بهترین بازیگران تاریخ سینما بدل شود. در ادامه این مطلب همراه کلیک باشید تا با 10 مورد از بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید.

10- Meet the Parents؛ 2000

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

دنیرو که زمانی برای ایفای نقش های دراماتیک و قوی خود شهرت داشت، پس از مدتی شروع به ایفای نقش های کمدی کرد. بازی در این نقش ها نتایج مختلفی را برای وی به دنبال داشت؛ برای مثال فیلم Meet the Parents نتوانست نظر منتقدان را چندان به خود جلب کند. در این فیلم رابرت دنیرو در نقش پدر دختری ظاهر شده که از ازدواج فرزندش با یک پرستار (با بازی بن استیلر) اصلا خوشحال به نظر نمی رسد.

9- The Wizard of Lies؛ 2017

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

رابرت دنیرو در فیلم The Wizard of Lies که اولین فیلم تلویزیونی وی محسوب می شود، نقش Bernie Madoff را ایفا کرده که بزهکاری مالی و بدنام به شمار می رود. در این فیلم میشل فایفر نقش همسر دنیرو را ایفا کرده است. دنیرو برای ایفای نقش در این تله فیلم شبکه HBO، برای اولین بار موفق به دریافت نامزدی جایزه امی شد. نیویورک تایمز نیز از این نقش به عنوان یکی از بهترین نقش های ایفا شده طی چند سال اخیر یاد کرد.

8- Cape Fear؛ 1991

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

Cape Fear در اصل بازسازی فیلمی با بازی رابرت میچام در سال 1962 است. در این فیلم رابرت دنیرو به همراه نیک نولتی و جسیکا لنگ به ایفای نقش پرداخت و کارگردان این فیلم نیز مارتین اسکورسیزی بود. این فیلم نسبتا ترسناک صحنه های زندگی خانواده ای را به تصویر کشیده که توسط فردی (با بازی دنیرو) که توسط آن ها به زندان افکنده شده، مورد تسخیر و آزار و اذیت قرار می گیرند. دنیرو برای ایفای نقش در این فیلم برای ششمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این فیلم نیز بدون تردید یکی از بهترین فیلم های رابرت دنیرو به شمار می رود.

7- The Deer Hunter؛ 1978

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

فیلم The Deer Hunter یکی دیگر از بهترین فیلم های رابرت دنیرو بوده که در سال 1978 نیز برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. دنیرو در این فیلم بسیار عمیق به ایفای نقش پرداخته و نقش یکی از سه دانش آموزی را دارد که به جنگ ویتنام اعزام شده اند. اگر چه این فیلم به علت تصاویری که از ویتنام شمالی به تصویر کشیده بود توسط بسیاری از افراد محکوم شد؛ با این حال دنیرو در این فیلم بسیار خوش درخشیده است. در این فیلم علاوه بر دنیرو، بازیگران دیگری همچون مریل استریپ، کریستوفر واکن و جان سوج نیز به ایفای نقش پرداخته اند.

6- Awakenings؛ 1990

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

فیلم Awakenings، فیلمی بود که رابرت دنیرو با ایفای نقش در آن، پس از 10 سال موفق شد برای پنجمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود. وی در این فیلم نقش مردی را ایفا کرده که پس از سال ها در کما بودن، بالاخره به هوش آمده است. در این فیلم علاوه بر دنیرو، رابین ویلیامز نیز به ایفای نقش پرداخته و کارگردان آن نیز پنی مارشال است.

5- Bang the Drum Slowly؛ 1973

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

Bang the Drum Slow یکی از بهترین فیلم های رابرت دنیرو است؛ با این حال توجه چندانی به آن نشد. در این فیلم وی نقش بازیکن کند ذهن اما مهربان بیسبال را ایفا کرده که بر اثر بیماری سرطان در حال مرگ است. همه فکر می کردند که دنیرو با بازی در این فیلم برای اولین بار موفق به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل خواهد شد؛ اما در کمال تعجب این اتفاق نیفتاد و همکار وی، وینسنت گاردینا نامزد دریافت این جایزه شد.

4- The Godfather Part II؛ 1974

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

رابرت دنیرو در سال 1973 موفق به نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل نشد؛ اما در سال 1974 با ایفای نقش دوره جوانی ویتو کورلئونه در قسمت دوم فیلم پدرخوانده (نقشی که مارلون براندو نیز دو سال پیش از آن موفق به دریافت جایزه اسکار برای ایفای آن شده بود) موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کند. نقش آفرینی دنیرو در این فیلم منتقدان و فیلم سازان را کاملا شگفت زده کرد؛ بنابراین این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های رابرت دنیرو به شمار می رود.

3- The King of Comedy؛ 1982

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

رابرت دنیرو با بازی در نقش روپرت پاپکین در فیلم The King of Comedy و همکاری دوباره اش با مارتین اسکورسیزی، یکی از به یاد ماندنی ترین و منحصر به‌فردترین نقش های خود را بر جای گذاشت. وی با ایفای شجاعانه این نقش توانست شخصیت منفور و آزاردهنده پاپکین را به بهترین نحو به تصویر بکشد.

اگرچه این فیلم در زمان اکران خود نظرهای بسیاری را به خود جلب نکرد؛ با این حال با گذشت زمان به این علت که نگاهی انتقادی به وسواس آمریکایی ها نسبت به شهرت داشت، توانست جایگاه و محبوبیت خود را پیدا کند. تمرکز این فیلم بر این موضوع که یک فرد چگونه می تواند برای دستیابی به خواسته خود تمام صنعت رسانه را به بازی بگیرد.

2- Taxi Driver؛ 1976

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

دنیرو و اسکورسیزی با همکاری در فیلم Taxi Driver، موفق به خلق یکی از آشفته ترین و در عین حال بهترین فیلم های خود شدند. این فیلم داستان راننده تاکسی به نام تراویس بیکل را در روزهای بسیار افسرده نیویورک به تصویر کشیده که به علت مشاهده جرم و خشونت های رایج در خیابان های نیویورک در دهه 70، تصمیم می گیرد خود نیز با روش های خشونت آمیز به این جرایم پایان دهد. در این فیلم جودی فاستر نیز به ایفای نقش پرداخته است.

رابرت دنیرو برای ایفای نقش در این فیلم موفق به دریافت اولین نامزدی خود برای دریافت جایزه اسکار بهترین نقش اول شد. کاراکتر دنیرو و خود این فیلم زمانی که مرد جوانی تلاش کرد صحنه هایی از این فیلم را با شلیک به رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان بازسازی کند، به یکی از نقاط عطف تاریخ سینما بدل شد. Taxi Driver نیز بدون تردید یکی از بهترین فیلم های رابرت دنیرو به شمار می رود.

1- Raging Bull؛ 1980

با بهترین فیلم های رابرت دنیرو آشنا شوید!

Raging Bull فیلمی است که هم دنیرو و هم اسکورسیزی، بیشترین و بزرگترین دستاوردهای خود را از طریق آن کسب کردند. این فیلم داستان واقعی زندگی جیک لاموتا، مشت زن مشهور آمریکایی را به تصویر کشیده که در دوره خود نسبتا موفق بوده است. در این فیلم علاوه بر دنیرو، جو پشی و کتی موریارتی نیز به ایفای نقش پرداخته اند. دنیرو برای ایفای نقس در این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول شد.

دنیرو برای ایفای نقش در این فیلم، بدن خود را مانند بدن یک بوکسور حرفه ای بسیار ورزیده کرد و سپس برای نشان دادن دوران افول لاموتا، دوباره تغییر کرده و بسیار چاق شد. برای آنکه دنیرو بتواند دوباره تغییر وزن دهد، فیلم برداری این فیلم چند ماه متوقف شده بود. وی در این فیلم بسیار خوش درخشیده و تمام تکنیک های بازیگری خود را به نمایش درآورده است. از Raging Bull همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ و یکی از بهترین فیلم های رابرت دنیرو یاد می شود.

Source: goldderby

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی