سکه‌های 4 میلیاری شاهان ساسانی تقلبی از آب درآمد


سکه‌های 4 میلیاری شاهان ساسانی تقلبی از آب درآمد
فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری دو متهمی خبرداد که قصد فروش ۹۴۸ سکه تقلبی را به مبلغ ۴ میلیارد ریال داشتند.

به گزارش ایسنا، منطقه سمنان، سردار روح الامین قاسمی توضیح داد: ماموران انتظامی شهرستان سمنان در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به کنترل خودروهای عبوری در محور سمنان- دامغان پرداختند.

وی ادامه داد: عوامل یگان امداد حین اجرای ماموریت به یک دستگاه سواری پراید که از سمنان به سمت دامغان در تردد بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف می‌کنند. در بازرسی از سرنشینان خودرو ۹۴۸ سکه قدیمی کشف شد که در پی آن متهمان برای ادای توضیحات به کلانتری منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات بعدی و با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه‌های منقوش به تصویر پادشاهان ساسانی، تقلبی بوده و متهمان قصد فروش آنها را به ارزش ۴ میلیارد ریال در دامغان دارند.

سردار قاسمی از دستگیری هر دو متهم و معرفی آنان به مرجع قضائی خبرداد و از ماموران انتظامی شهرستان سمنان برای دقت و هوشیاری بالا در کشف این تعداد سکه تقلبی قدردانی کرد.

وی با اعلام این خبر افزود: ماموران انتظامی در محور دامغان_جندق در حال کنترل وسایل نقلیه بودند که به یک کامیون مشکوک شدند. اظهارات ضد و نقیض راننده، ظن ماموران را تشدید کرد و اقدام به بازرسی دقیق و فنی از کامیون با استفاده از یک قلاده سگ موادیاب کردند.

سردار قاسمی از کشف محموله ۱۸۵ کیلویی تریاک در پی این بازرسی خبرداد و گفت: راننده خودرو نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مقصد این محموله سنگین را شمال کشور، اعلام و تاکیدکرد: جاده دامغان جندق با وجود این که محوری کویری است اما با حضور هدفمند، موثر و قاطعانه پلیس به کابوسی برای سوداگران مرگ مبدل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید