تعیین تکلیف بلندمرتبه‌سازی در بزرگراه آزادی


تعیین تکلیف بلندمرتبه‌سازی در بزرگراه آزادی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر ضرورت تعیین تکلیف طرح تفصیلی مصوب شمال غربی و وضعیت بلندمرتبه سازی در بزرگراه آزادی تاکید کرد.


به گزارش شهرآراآنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد با بیان این مطلب در جریان نشست هم‌اندیشی با مسئولان منطقه 10 مشهد اظهار کرد: از آنجا که سند بلندمرتبه سازی برای کل شهر طراحی می‌شود و تدوین آن زمانبر است، ضرورت دارد با توجه به وجود درخواست‌های متعدد در مسیر توسعه بزرگراه آزادی و بولوار توس، هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این سند و همچنین طرح تفصیلی اقدام شود.

وی افزود: از این رو با فرمتی که شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع را ابلاغ کرده، طرح تفضیلی نیز ابلاغ می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 5 می‌تواند محدوده‌های اختلافی را منوط به تایید مراجع کشوری کند، ادامه داد: اگر موضوع حریم شهر طرقبه شاندیز اصلاح شد فعالیت در آنجا ادامه می‌یابد. در غیر این صورت این منطقه همچنان فریز باقی می‌ماند.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: در غیر این صورت آنچه مصوبات سند بلندمرتبه سازی است، جایگزین مصوبات طرح تفصیلی در آن نقاط خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد فضای بهتر برای زندگی شهروندان دارای اهمیت است؛ اظهار کرد: ضرورت دارد بودجه پیاده رو سازی در هر منطقه حداقل 5 برابر افزایش داشته باشد.

دستورالعمل جامع قضایی، مهم‌ترین ابزار در اجرای طرح جامع نظارت

در ادامه این نشست، مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد نیز با اشاره به افزایش عوامل اجرائیات برای کنترل و نظارت بر ساخت وسازها در محدوده شهر، بیان کرد: همچنین کلاس‌های آموزشی، فنی و روانشناسی برای عوامل اجرایی با همکاری دادگستری ناحیه 7 برگزار شده و طرح جامع نظارت برای محدوده و حریم طراحی شده است.

مسعود ایاز در ادامه بیان کرد: سامانه پایش در عملیات ساختمانی با مشارکت مردم و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی فعال است که با دیدن کوچکترین تخلف پیگیری انجام می‎شود.

وی مهمترین ابزار این طرح را دستورالعمل جامع قضایی دانست و افزود: ضرورت دارد در بحث پلمپ قضایی مناطق با دقت بیشتری وارد عمل شوند. یعنی کار در ابتدای امر انجام شود نه در مرحله بهره برداری. ضمن اینکه در صورت پلمب قضایی، فقط بازگشایی پلمپ با دستور قضایی انجام گیرد.

ضرورت بازگشایی بولوار خادم‌الشریعه

شهردار منطقه 10 مشهد نیز در این نشست بیان کرد: بازگشایی بولوار خادم‌الشریعه یکی از اولویت‌های نخست این منطقه در پروژه‌های اجرایی است که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

حسنعلی رجب‌زاده با اشاره به 3 مرحله‌ای شدن صدور پروانه ساختمان اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن پروسه اداری صدور پروانه، بنا به درخواست‌های متعدد متقاضیان در صورت امکان این مراحل ادقام شود.

وی وحدت رویه در امر پاسخگویی را مهم ارزیابی کرد و افزود: به منظور جلوگیری از صدور سند تفکیکی برخلاف پایانکار کلی، لازم است تا کارشناسی از اداره ثبت در بازدیدهای دوره‌ای شهرسازی حضور داشته باشد.

شهردار منطقه 10 مشهد اذعان کرد: نیاز است تا شیوه نامه کسری پارکینگ با اتحاد نظر مورد بررسی قرار گیرد و در مواردی که متعارض با طرح‌های تفضیلی است به کمیسیون ماده 5 ارسال شود.

وی افزود: تسریع در بررسی و ارزیابی موارد آتش نشانی در مرحله پایانکار، تخصیص اعتبار پروژه نورپردازی ورودی شاهد، صدور پروانه برای مساجد، شهروند سپاری، اشغال معبر و مباحث درآمدی در خصوص اصل مجوز صلح تغییر ساختاری سند املاک در حوزه شهرسازی از ضروریات است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته