ثبت 105 بازی بومی و محلی در کرمانشاه


ثبت 105 بازی بومی و محلی در کرمانشاه

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 105 بازی بومی و محلی را در استان شناسایی و به ثبت رسانده ایم.

بهرام بهروش در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، بابیان اینکه از دو سال پیش کار تدوین دایره المعارف بازی های بومی و محلی استان آغاز شده، اظهارکرد: تاکنون بیش از 105 بازی را در سطح روستاهای استان شناسایی و در این دایره المعارف به ثبت رسانده ایم.

وی بااشاره به برگزاری جشنواره های متعدد بومی و محلی درسطح شهرستان های استان طی دو سال گذشته، گفت: از مهمترین اهداف ما در برگزاری این جشنواره ها، علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در روستاها، بحث شناسایی بازی های بومی و محلی هر منطقه از استان و ثبت آن است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان باتاکید براینکه کار تدوین دایره المعارف بازی های بومی و محلی استان تا زمان شناسایی اکثر این بازی ها ادامه خواهد داشت، گفت: از آنجایی که بازی های بومی و محلی یکی از نمادهای فرهنگ، آداب و سنن هر منطقه محسوب می شوند، در تلاشیم تا با تدوین این دایره المعارف به انتقال میراث ناملموس نواحی مختلف استان به نسل های آینده کمک کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امروزه در بحث جذب گردشگر بین استان های مختلف رقابت فرهنگی بوجود آمده، بطوریکه هر استان تلاش می کند تا با معرفی ظرفیت های خود در این حوزه گردشگران بیشتری را جذب و فرهنگش را غنی‌تر نشان دهد.

بهروش اضافه کرد: از آنجایی که بسیاری از استان ها امروزه به اهمیت فرهنگی بازی های بومی و محلی واقف شده اند، در تلاش هستند تا بازی های بیشتری را به نام خود ثبت کنند، در این راستا انتظار داریم مسئولین استانی از ما حمایت کنند تا همانند بحث زوران که به نام کرمانشاه ثبت شد، بتوانیم دیگر بازی های مهم بومی و محلی را در کشور به اسم خود ثبت کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: بخشی از بازی های بومی و محلی استان هستند که باگذشت زمان فراموش شده اند، لذا در این رابطه نیز با هماهنگی هایی که با روسای هیات های شهرستان داشته ایم، برنامه هایی تدارک دیده ایم که ابتدا این بازی ها شناسایی و سپس برای احیاء آنها اقدام کنیم.

رئیس هیات بازی های بومی و محلی استان در پایان یادآورشد: افرادی که نسبت به شناسایی و ثبت بازی های بومی و محلی در دایره المعارف به این هیات کمک کنند، بازی معرفی شده توسط این افراد به نام آنها در دایره المعارف ثبت خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس