دوره به‌روزرسانی‌های سالیانه آیفون دیگر به‌سر رسیده است


دوره به‌روزرسانی‌های سالیانه آیفون دیگر به‌سر رسیده است

ایتنا - این یک واقعیت است که مردم دیگر دوست ندارند برای به‌روزرسانی‌های جزئی، پول گزافی بپردازند.

به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، تیم کوک (مدیرعامل اپل) در نامه‌ای خطاب به سرمایه‌گذاران این شرکت، اشاره داشت بخش عمده‌ای از درآمد سالیانه آیفون در چین و دیگر بازارهای نوظهور با افول روبرو شده و از سوی دیگر، تقاضا در بازارهای توسعه‌یافته هم چندان چشمگیر نبوده است. آقای کوک برای این امر، دلایلی برشمرد؛ از جمله یارانه‌های کمتر شرکت‌های مخابراتی، افزایش قیمت کالا به دلیل کاهش ارز کشورها در برابر دلار آمریکا و همینطور تمایل مشتریان به استفاده از گزینه‌های ارزان‌تر برای جایگزینی باتری برای آیفون.

نکته آخر اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع اپل وعده داده بود که در سال ۲۰۱۸، باتری آیفون را با بهای کاهش‌یافته ۲۹ دلار تعویض کند که در مقابل بهای اولیه ۷۹ دلار، یک تخفیف بزرگ به شمار می‌رفت.
دوره به‌روزرسانی‌های سالیانه آیفون دیگر به‌سر رسیده است

گفتنی است بهای باتری پس از آن کاهش داده شد که مشخص شد اپل همزمان با افزایش سن باتری‌ها، در عملکرد آیفون محدودیت ایجاد می‌کرد تا باتری از کار نیفتد. بدین‌ترتیب تعداد زیادی از دارندگان آیفون تصمیم گرفتند باتری قدیمی‌شان را تعویض کنند تا به‌روزرسانی بعدی را به تعویق بیاندازند.

نرم‌افزار iOS 12 در مقایسه با iOS 11، برای آیفون‌های قدیمی بسیار بهتر عمل می‌کرد، تا جایی که یک آیفون سه‌ساله مدل 6S می‌توانست بسیار سرزنده باشد؛ به‌ویژه با یک باتری جدید. از سوی دیگر، نگه داشتن یک گوشی قدیمی‌تر، برای مشتریانی که دیگر برای برای دستگاه خود اقساط ماهیانه پرداخت نمی‌کردند، حتی جذاب‌تر هم بود. وقتی که از شما بپرسند آیا یک آیفون جدید می‌خرید (با اقساط دست‌کم ماهیانه ۳۰ دلار به مدت دو سال) یا سیستم‌عامل را به‌روزرسانی می‌کنید و فقط یک بار مبلغ ۳۰ دلار برای تعویض باتری عوض می‌نمایید یا نه، به احتمال زیادی گوشی قدیمی‌تان را حفظ خواهید کرد.

از سوی دیگر، آقای کوک می‌گوید درآمد اپل از محصولات غیر آیفونی، ۱۹ درصد رشد داشته است؛ بنابراین علیرغم این واقعیت که اصولاً تمام محصولات اپل بسیار گران شده‌اند، بیشتر بخش‌ها در حال رشد هستند. ممکن است سرمایه‌گذاران وال‌استریت به خاطر افول آیفون دچار هراس شوند؛ اما تحلیلگران می‌گویند که اپل در سال‌های آینده، همچنان در موقعیت مطلوب مالی قرار خواهد داشت.

دوره به‌روزرسانی‌های سالیانه آیفون دیگر به‌سر رسیده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!