کاهش سر فاصله قطارها به 4 دقیقه، نیازمند 2 هزار واگن است


کاهش سر فاصله قطارها به 4 دقیقه، نیازمند 2 هزار واگن است

شهردار تهران با اشاره به ضرورت افزایش واگن‌های مترو تهران گفت: 2 هزار واگن نیاز داریم تا سر فاصله قطار‌ها به 4 دقیقه برسد.

کاهش سر فاصله قطارها به 4 دقیقه، نیازمند 2 هزار واگن است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حنا‌چی شهردار تهران در مراسم امضای توافق تأمین قطار‌های خط ۷ مترو با یک شرکت چینی که امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم‌نا‌مه به منظور ساخت ۳۷۶ واگن مترو (معادل ۴۷ قطار کامل) برای مترو امضا شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲.۵ میلیون سفر با مترو انجام می‌شود، گفت:هدف ما این است که سفرهای مترو را به 7 میلیون ارتقائ دهیم و راهی جز بهره‌برداری از خطوط مترو وجود ندارد.

وی افزود: برای کاهش فاصله قطارها به 4 دقیقه نیازمند 2 هزار واگن هستیم که اقدامات و توافقنامه‌های آتی در جهت تأمین همین 2 هزار واگن است.

حناچی در خصوص منابع مالی برای تأمین این واگن‌ها گفت: در شرایط اقتصادی فعلی منابع مالی این واگن‌ها از طریق فاینانس و با حمایت دولت تأمین می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ساخت این واگن‌ها با ۳۰ درصد تولید داخل انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد واگن‌ها تولید داخل است و نقطه هدف ما این است که ۵۰ درصد تولید داخل شود، زیرا بخش خصوصی تنها به شکل مناسب وارد واگن سازی نشده، اما در هر صورت نقطه ایده‌آل این است که با تلاش بخش خصوصی بتوانیم کار توسعه مترو را انجام دهیم.

وی در خصوص کمک‌های دولت افزود: بزرگترین کمک دولت به راه آهن شهری فاینانس بوده است و اگر بتوانیم از حداکثر این ظرفیت استفاده کنیم، بزرگترین کمک به دولت خواهد بود.

حناچی در ادامه درباره جلسه امروز خود با شهرداران تهران گفت: از ۱۳ شهردار بعد از انقلاب که یکی از آن‌ها فوت کرده است، ۹ نفر در این جلسه شرکت کردند و موضوع انتقال تجربیات مورد بحث گذاشته شد.

وی افزود: ما برای آن که بتوانیم کار‌های خود را پیش ببریم، نیازمند سرمایه‌های اجتماعی بیشتری هستیم و تفاوت عمده با شرایط گذشته در همین نکته است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قالیباف و کرباسچی به عنوان شهردارانی که بیشترین سال‌های تصدی شهرداری را بر عهده داشتند، غیبت کردند، گفت: این جلسه دوستانه بود و آقای قالیباف به دلیل مراسم ازدواج پسرش و آقای کرباسچی به دلیل تداخل با جلسه دیگری نتوانست حاضر شود و آقای احمدی نژاد هم اطلاع ندادند که چرا به جلسه نیامده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...