بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل


بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

تصاویر پس‌زمینه نقش بسیار مهمی در زیبایی بصری گجت‌های دیجیتال، نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی دارند.

زیبایی صفحه‌نمایش دستگاه شما، چه لپ‌تاپ شخصی و چه گوشی موبایل، بدون کاور مناسب ناقص است. اینترنت بیش از هزاران نمونه‌تصویر با کیفیت‌ها و تم‌های مختلف را پیشنهاد می‌دهد. دراین‌بین، والپیپرهای با زمینه‌ی مشکی جذابیت و مزیت‌هایی ویژه دارند. درادامه، با زومیت همراه باشید تا با محبوب‌ترین وب‌سایت‌های این حوزه آشنا شوید.

صفحه‌ی دسکتاپ (Desktop) کامپیوتر فضای شخصی شما است؛ ازاین‌رو، از هر تصویر پس‌زمینه‌ی دلخواهی می‌توانید استفاده کنید. هریک از این تصاویر، حالتی از روح و روان ما را نشان می‌دهند. براساس یافته‌های علمی، بین فکر و احساس و رنگ‌های استفاده‌شده‌ی ما ارتباط مستقیم وجود دارد. در بین طیف‌ رنگ‌ها، شما کدام‌‌یک را ترجیح می‌دهید؟ تصاویر با تمِ روشن یا تیره؟

زمانی‌که از تصویر پس‌زمینه‌ی تیره استفاده می‌کنید، آیکون‌های نمایش دسکتاپ وضوح بیشتر دارند و متن‌ها راحت‌تر خوانده می‌شوند. به‌طور مثال، تصویر پس‌زمینه‌ی تاریک کمک می‌کند تا نوشته‌های ناخوانا را بهتر ببینیم. درادامه، تعدادی از وب‌سایت‌هایی را بررسی می‌کنیم که درکنار انواع تصاویر پس‌زمینه، تصاویر جذابی با تم تاریک را برای نمایش صفحه‌ی دسکتاپ پیشنهاد می‌دهند.

۱. والپیپرز‌ کرفت (Wallpapers Craft)

برخی از وب‌سایت‌ها مجموعه‌ای متنوع از تصاویر پس‌زمینه دارند. این تصاویر با رزولوشن صفحه‌‌نمایش شما هم‌خوانی دارند. وب‌سایت والپیپرز کرفت (Wallpapers Craft) کاتالوگی بیش از هزار نمونه از تصاویر پس‌زمینه‌ای با تم تاریک را پیشنهاد می‌دهد. عکس‌های منتخب خود را دانلود کنید و درصورت تمایل، به عکس‌ها امتیاز دهید.

تصویر زیر از این وب‌سایت انتخاب شده است. این تصویر نمونه‌ای درخورتوجه برای کسانی است که به عکس‌‌‌های ماه و نور و آسمان علاقه دارند.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۲. پکسلز (Pexels)

خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود اگر بدانید وب‌سایت‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند والپیپر شخصی‌تان را بسازید. طراحی تصویر پس‌زمینه با تم تاریک درمقایسه‌با طیف روشن آسان‌تر است. پس‌زمینه‌ای تیره انتخاب کنید و با متن‌های تأثیرگذار و جذابتان، تصویر را کاور کنید.

یکی از وب‌سایت‌های محبوب برای تصاویر پس‌زمینه‌ی تاریک، پکسلز (PEXELS) است. تصویر این کودک را می‌توانید با رزولوشنی دانلود کنید که عکس را کامل می‌پوشاند.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۳. والپیپرز واید (Wallpapers Wide)

با ورود به وب‌سایت والپیپرز واید (Wallpapers Wide)، در دریایی از تصاویر پس‌زمینه غرق می‌شوید‌. با کمی جست‌وجو به مجموعه‌ای از عکس‌های رتینا (Retina) دسترسی پیدا می‌کنید که وضوح تصویر چشمگیری دارند.

اگر از سیستم‌های دو یا چند نمایشگر استفاده می‌کنید، این وب‌سایت تصاویر پس‌زمینه‌ای مناسبی پیشنهاد می‌کند. با تنظیم نسبت تصویر و فیلترهای رزولوشن عکس دلخواهتان را شکار کنید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۴. آن‌اسپلش (Unsplash)

آن‌اسپلش (Unsplash) یکی دیگر از وب‌سایت‌های محبوبی است که عکس‌های آرشیوی متنوع دارد. این وب‌سایت به‌خوبی توانسته در قلب شکارچیان تصاویر والپیپری ردپای خود را به‌جای بگذارد. در این وب‌سایت، نمونه‌های مختلفی از طیف‌هایی با زمینه‌ی مشکی می‌توانید انتخاب کنید. آن‌اسپلش حق انتشار و کپی‌برداری را دراختیار کاربران خود قرار داده تا کاربران با خیال راحت و نامحدود دانلود کنند.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۵. اینترفیس‌لیفت (InterfaceLIFT)

در وب‌سایت اینترفیس‌لیفت (InterfaceLIFT)، به‌راحتی می‌توانید تصویری با طیف رنگی خاص و مناسب با نسبت رزولوشن دستگاهتان را پیدا کنید. اگر به‌دنبال عکس باکیفیت با اندازه‌ی مناسب هستید، مطمئن باشید از اینترفیس‌لیفت دست خالی برنمی‌گردید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۶. وال‌هیون (WallHaven)

به وب‌سایت وال‌هیون (WallHaven) سری بزنید و برچسب «تیره» را جست‌وجو کنید. سپس، مجموعه‌ای بیش از چهارهزار تصویر کاور والپیپری و عکس‌های پرتره و تصاویر هنری خاص و فانتزی پیش روی شما خواهد بود.

تصویر زیر از وال‌هیون، نمایی خاص است. اگر جذبتان کرد، برای صفحه‌‌ی دسکتاپ گزینه‌ی مناسبی است. امتحان کنید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۷. ادوربل والپیپرز (Adorable Wallpapers)

این وب‌سایت گلچینی از تصاویری با پس‌زمینه‌ی تاریک است. اگر در اینترنت به‌دنبال عکس‌های با‌کیفیت از داستان شوالیه‌ی تاریکی‌ها (The Dark Knight) باشید، به‌احتمال زیاد به ادوربل والپیپرز (Adorable Wallpapers) می‌رسید. تصاویر و پوسترهای جذاب این فیلم و قهرمان‌های شنل‌پوش آن که همگی تم تیره دارند، والپیپرهای چشم‌گیری برای صفحه‌نمایش هستند.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۸. پیسای پوشا (Psiu Puxa)

اگر از عاشقان عکس‌های فضایی و تصاویری از کره‌ی زمین و کهکشان‌ها هستید و احتمالا فرصت سفری کوتاه به فضا را نیز ندارید؛ پس، حتما سری به وب‌سایت پیسای پوشا (Psiu Puxa) بزنید و از تماشای تصاویر دستی تهیه‌شده‌ی سازمان‌های فضایی مانند ناسا (NASA) لذت ببرید.

تصاویری از تاریک‌ترین گوشه‌های کهکشان روی صفحه‌ی دسکتاپ به‌اندازه‌ی کافی جذاب نیست؟

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۹. اچ‌دی والپیپرز (HD Wallpapers)

وب‌سایت اچ‌دی والپیپرز (HD wallpapers) منبع کاملی از تصاویر والپیپر است. برای یافتن والپیپرهای تیره دسته‌بندی مجزایی وجود ندارد؛ اما با جست‌وجویی کوتاه، عکس‌هایی با کیفیت اچ‌دی (HD) پیدا می‌کنید. رزولوشن‌های مرکب دردسترستان است تا صفحه‌نمایشی با کیفیت مناسب کاور کنید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۱۰. جی‌ام‌دی (jmd.im)

وب‌سایت جی‌ام‌دی (jmd.im) مخفف نام طراح این وب‌سایت است. ژان مارک دنیس (Jean-Marc Denis) مجموعه‌ای از تصاویری با تم مشکی را از ترکیب گزینه‌هایی مانند فضا، مقیاس، زاویه‌ی دوربین و نور گردآوری کرده است. امکان دانلود همه‌ی تصاویر در فایلی فشرده وجود دارد و از این تصاویر برای صفحه‌نمایش دسکتاپ یا گوشی اندروید (Android) می‌توانید استفاده کنید.

اگر از افرادی هستید که دسکتاپ خلوت و تمیز را ترجیح می‌دهند، از تصاویر وب‌سایت این طراح خلاق لذت می‌برید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۱۱. Wllppr

وب‌سایت Wllppr شبکه‌ای گسترده از تصاویری است که برای گوشی‌های آیفون (iPhone)، آیپد (iPad)، کامپیوترهای مک (Mac) و سیستم‌عامل اندوریدی انتخاب‌‌های مناسبی هستند. دسترسی وب‌سایت به شما امکان جست‌وجوی تصاویر با زمینه‌ی تاریک و رزولوشن‌های خیرکننده مانند 4k و 5k را می‌دهد و کمک می‌کند تصویر مناسبِ دستگاهتان را انتخاب کنید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

۱۲. دِویانت‌آرت (DeviantArt)

وب‌سایت دِویانت‌آرت (DeviantArt) منبعی غنی است که بیش از صدهزار تصویر با تم تیره‌رنگ را بردارد. اگر در بخش هنری وب‌سایت بگردید که درواقع شبکه‌ای آنلاین است، عکس مدنظرتان را راحت‌تر پیدا می‌کنید.

ممکن است تصاویر دقیقا مطابق با رزولوشن و کیفیت دلخواهتان نباشند؛ اما قطعا از این کتابخانه‌ی بزرگ دست خالی برنمی‌گردید.

بهترین سرویس‌های تصاویر پس‌زمینه برای دسکتاپ و موبایل

دوازده وب‌سایت مشهوری را مرور کردیم که تصاویر والپیپری برای سلایق مختلف ارائه می‌دهند. علاوه‌براین، منابع سرویس جست‌وجوی عکس گوگل (Google Images hacks) هم درکنار شما است تا با دست پر به شکار بروید.

تصاویری با زمینه‌ی تاریک برای سیستم‌هایی با صفحه‌نمایش امولد و اولد مزیت به‌شمار می‌روند؛ چراکه باعث کاهش مصرف باتری سیستم می‌شوند. اکثر کامپیوترها صفحه‌‌نمایش ال‌سی‌دی دارند که درصورت استفاده از تصاویر با طیف رنگی روشن، عمر باتری را کاهش می‌دهد. بااین‌حال، تصاویر با تم تیره به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند و آسیب‌های چشمی را نیز کاهش می‌دهد.

دست‌به‌کار شوید و نمایشگرتان را به والپیپری با زمینه‌ی‌ تیره مهمان کنید و از نتیجه‌ی انتخابتان لذت ببرید. قطعا شما هم فهرستی از تصاویر محبوب والپیپری دارید که می‌توانید با ما و سایر خوانندگان زومیت به‌اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد