معاون خدمات شهری کرمانشاه گفت: اگر شهروندان نسبت به گذاشتن زباله جلوی درب در زمان اعلام‌شده توجه جدی داشته باشند هم هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد و هم اینکه شاهد پخش شدن زباله‌ها توسط زباله گردها نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، یکی از معضلات اساسی در شهر کرمانشاه این است که شهروندان توجه جدی به موضوع زمان گذاشتن زباله‌ها نمی‌کنند، معاون خدمات شهری کرمانشاه گفت: زباله گردی سبب می‌شود تا حوزه معاونت خدمات شهری دوباره مجبور به جمع‌آوری زباله‌ها کند که این امر هزینه‌های اضافی را بر دوش شهرداری خواهد گذاشت، از سوی دیگر اگر این معاونت اقدام به جمع‌آوری این زباله‌ها نیز نکند کوچه‌ها انباشته از زباله خواهند شد.

امیر رحیمی تأکید کرد: اگر شهروندان نسبت به گذاشتن زباله جلوی درب در زمان اعلام‌شده توجه جدی داشته باشند هم هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد و هم اینکه شاهد پخش شدن زباله‌ها توسط زباله گردها نخواهیم بود.

وی بابیان اینکه طرح جمع‌آوری ضایعات همچون پلاستیک از سال‌های اخیر در کرمانشاه آغازشده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد، گفت: ۱۳ دستگاه خودرو در جمع‌آوری فعال است که دوتا سه درصد ضایعات باارزش شهروندان از جلوی درب منازل آن‌ها جمع‌آوری می‌شود، که در راستای اجرای این طرح برای رسیدن به اهداف موردنظر گروه‌های آموزشی به شهروندان نیز به کار گرفته‌شده تا آموزش‌های لازم را برای تفکیک زباله‌ها به مردم ارائه دهد. امیدواریم با همکاری بیشتر درصدد جلوگیری از زباله گردی و آسیب‌های وارده به شهر با شهرداری همکاری نمایند.