هر عملی حتی یک درصد برای غیرخدا باشد باطل است


هر عملی حتی یک درصد برای غیرخدا باشد باطل است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: هرجا یک درصد کار برای غیرخدا باشد خداوند کل آن کار را باطل می‌کند اما هر کس خود را ندیده بگیرد و کامل برای خدا باشد خداوند او را در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در جلسه درس تفسیر قرآن که ۱۵ دی ماه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیه 29 سوره محمد(ص)، گفت: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا...»؛ « محمد(ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر و با همدیگر مهربانند آنان را در رکوع و سجود مى ‏بینى فضل و خشنودى خدا را خواستارند...».

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وعده‌های خداوند در قرآن شفاف و حتما شدنی است، عنوان کرد: خداوند پیامبر خود را می‌فرستد با وسیله او دین خود را بر همه عالم غالب می‌کند. خداوند در آیات دیگر درابتدا این مساله را به صورت کلی بیان کرده و سپس به پیامبر اسلام(ص) اشاره دارد که به وسیله او دین اسلام بر عالم غالب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به داستان صلح حدیبیه، اظهار کرد: هنگام مذاکره برای قرار داد صلح حدیبیه اهل مکه نمی‌پذیرفتند که نام «رسول‌لله» کنار نام محمد(ص) نوشته شود، پیامبر اسلام(ص) پذیرفتند که آن را پاک کنند؛ در این هنگام آیه نازل شد که «محمد رسول‌الله»؛ این امر نشان می‌دهد که هر کس خود را ندیده بگیرد خداوند او را در نظر می‌گیرد.

مفسر قرآن کریم افزود: هر جا یک درصد از کاری را برای غیرخدا انجام بدهید خداوند 99 درصد مابقی را هم برای غیر خود واگذار کرده و آن عمل را باطل می‌کند، زیرا زمانی که انسان خود را ببیند پا روی خود نمی‌گذارد؛ در بازی فوتبال توپی که با یک سوزن سوراخ شده همه بازی را تعطیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان در حرکات الهی نباید خودبین باشد، ابراز کرد: بر اساس آیه 29 سوره محمد(ص) در قرآن کریم مسلمانان نسبت به هم مهربان و نسبت به دشمن خشن هستند، کسانی که به بهانه تقدس مرگ بر آمریکا نمی‌گویند در واقع به این آیه قرآن عمل نمی‌کنند، همان آمریکایی که این همه به ما ظلم کرده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد