اهمیت «حجاب» در انتخابات 2019 نیجریه


اهمیت «حجاب» در انتخابات 2019 نیجریه

سازمان «المومنات» در نیجریه از سیاستمداران این کشور خواست تا به حق زنان مسلمانان برای استفاده از حجاب احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»، سازمان «المومنات» در نیجریه از سیاستمداران این کشور خواست تا به حق زنان مسلمانان برای استفاده از حجاب احترام بگذارند.

«حاجیه نعمت الله عبدالطیف»،رئیس سازمان «المومنات» که برای زنان مسلمان در مراسم بیست و سومین همایش «آموزش سالیانه و کنوانسیون» ملی در آکادمی «ونگارد» واقع در ایالت «آگون» سخن می گفت در این باره گفت:زنان مسلمان تنها به کاندیداهایی در انتخابات آتی رای خواهند داد که حق استفاده زنان از حجاب را به رسمیت بشناسند.

انتخابات عمومی در نیجریه در سال 2019 میلادی برگزار می شود و «حزب دموکراتیک خلق» و «حزب کنگره ترقی خواه برای همه» از رقبای اصلی در این انتخابات هستند.

انجمن دانشجویان مسلمان نیجریه هم اخیرا اعلام کرد که اعضای آن تنها به کاندیداهایی رای می دهند که از حق استفاده از حجاب در مدارس دفاع کنند.

عبدالطیف گفت: «ما یک نهاد سیاسی نیستیم همه افراد ما در مناطق مختلف کشور از رای دادن به هر کاندیدایی که حق استفاده از حجاب را به رسمیت نشناسد و به آن احترام بگذارد،امتناع می کنند.»

وی خاطر نشان کرد که این گروه شعار «اگر حجاب نباشد رایی وجود نخواهد داشت» را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان «المومنات» افزود: « اقدامات شرم آور در اشکال مختلف بک امر همیشگی تبدیل شده است و حلذاین چالش ها کار راحتی نیست.»

عبدالطیف از دولت فدرال و کمیته انتخاباتی خواست که اصل عدالت و صداقت را در برگزاری انتخابات عمومی ماه فوریه در دستور کار قرار دهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی