طرح حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی آغاز شد


طرح حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: طرح حذف دفترچه درمانی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی در مراکز طرف قرارداد این سازمان آغاز شد.

دکتر جلال جهان نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مرحله نسخه نویسی از اصلی ترین فرایندهای درمانی است اظهار داشت: در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک، سازمان تامین اجتماعی به سمت تولید نسخ الکترونیک رفت.
وی افزود: هم اکنون در بیمارستان ثامن الائمه (ع) شهر بجنورد مراجعه کننده ها با ارائه کد ملی از خدمات این مرکز درمانی برخوردار می شوند.
جهان نیا اظهار داشت: تا پایان سال جاری تمامی دفترچه های درمانی حذف خواهند شد و خدمات بهداشتی و درمانی در همه مراکز به صورت الکترونیکی خواهد بود.
وی ایجاد پرونده الکترونیکی بیمار، جلوگیری از هدر رفت منابع مالی برای صدور دفترچه های کاغذی، شفاف سازی سوابق بیمه ای و آسان سازی روند پذیرش بیمار را از مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد و افزود: موسسه های طرف قرارداد نیز 60 درصد از مبلغ ثبت نسخه الکترونیک خود را در لحظه دریافت می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه شده ها کماکان می توانند با دفترچه نیز به مراکز درمانی مراجعه کنند اظهار داشت: در سال آینده تمامی خدمات، الکترونیکی خواهد شد.
جهان نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: مراکز درمانی تابعه این مدیریت در بحث نظام ارجاع در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی روش های نوبت دهی پزشکان در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد، درمانگاه شهید نظام شیروان، درمانگاه اسفراین و درمانگاه سیدالشهدا گرمه و جاجرم را از طریق چهار روش تلفنی، اینترنتی nobatdnkh.tamin.ir، وب کیوسک های مستقر در مراکز درمانی و کد #58*142* در بستر موبایل اعلام نموده و بیان داشت: این امر موجب رضایت مندی بیشتر مراجعه کنندگان شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت : اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تاکنون در 25 استان کشور اجرا شده است.
امسال با افزوده شدن 2 هزار نفر از شهروندان این استان به افراد زیر پوشش بیمه، شمار بیمه شدگان به 107 هزار و 179 نفر رسید.
39 درصد جمعیت استان 863 هزار نفری خراسان شمالی بیمه تامین اجتماعی هستند.
3007/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق