مترو به چهاردانگه می‌رسد


مترو به چهاردانگه می‌رسد

فرماندار شهرستان اسلامشهر از محل احداث ایستگاه متروی شهر چهاردانگه بازدید کرد.

مترو به چهاردانگه می‌رسد
به گزارش فانوس، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر با توجه به افتتاح ادامه مسیر خط 3 متروی تهران به شهرستان اسلامشهر به همراه شهردار چهاردانگه، رئیس شورا و برخی دیگر از اعضای شورای شهر چهاردانگه و بخشدار بخش چهاردانگه، از کارگاه افتتاح مترو بازدید کرد.

محمد قدس شهردار چهاردانگه در حاشیه این بازدید با بیان اینکه گذر مترو از شهر چهاردانگه تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک این شهر خواهد داشت، گفت: شهرداری و اعضای شورای شهر از هیچ کاری برای تسریع بخشیدن به احداث مترو فرو گذار نخواهند بود.

همچنین حامد عیسوند رئیس شورای شهر چهاردانگه با ابراز خرسندی از احداث مترو در شهر چهاردانگه و ادامه خط 3 تهران به شهرستان اسلامشهر، ابراز امیدواری کرد که همزمان با ایجاد مترو در این شهر، توسعه عمرانی نیز در شهر چهاردانگه را شاهد خواهیم بود؛ زیرا که شورای شهر مصمم بوده تا بتواند با تسریع بخشیدن به پروژه‌های نیمه کاره و اتمام آنها، پروژه‌های عمرانی جدیدی را برای شهر چهاردانگه تعریف کند.
گفتنی است خط 3 مترو تهران با گذر از شهر چهاردانگه به مقصد اسلامشهر ادامه پیدا خواهد کرد.
لازم به ذکر است آغاز احداث مترو شهرستان اسلامشهربا حمایت دولت تدبیر و امید، پیگیری‌های مجدانه نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان اسلامشهر، اعضای شورای شهر و شهردارچهاردانگه صورت پذیرفت.
در پایان این بازدید، در گلزار شهدای شهر چهاردانگه مراسم عطر افشانی و غبار روبی نیز انجام شد.

حامد عیسوند رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه در توضیح خط متروی چهاردانگه گفت: این نوید را به مردم می دهیم که شهر چهاردانگه مطمئناً در آینده ای نزدیک صاحب ایستگاه مترو خواهد شد ، چرا که در این راستا قدمهای بزرگی برداشته شده و هماهنگی میان چند ارگان و شهرداری های چند شهر و منطقه از تهران و اطراف تهران همچون چهاردانگه ، اسلامشهر و مناطق 18 و 19 شهرداری تهران به سرانجام رسیده ، هرچند که این امر زمانبر و وقت گیر بوده است.

وی ادامه داد: به همین منظور در نودو نهمین جلسه رسمی شورای شهر موضوع احداث ایستگاه ویژه شهر چهاردانگه که در محدوده سه راه بوتان پیش بینی شده است، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

عیسوند افزود: در همین راستا و برای تسریع در آغاز عملیات احداث خط 3 مترو تهران –اسلامشهر ، شورای شهر و شهرداری چهاردانگه ، قطعه زمینی را به مساحت تقریبی 17000 متر مربع واقع در بزرگراه آیت اله سعیدی ابتدای رمپ جنوبی بزرگراه آزادگان جهت تجهیز کارگاه و آغاز عملیات حفاری تونل در اختیار شهرداری اسلامشهر که مجری احداث مترو می باشد ، قرار داده است .

وی ادامه داد: چنین عملیات گسترده و بزرگی که هزینه های بسیاری را در بر دارد ، به طور حتم ، حداقل تا زمان پایان عملیات احداث ، همانند دیگر پروژه های ملی که در شهرهای پرتردد اجرا می شود طبعاً مشکلاتی را از قبیل ترافیک به دنبال خواهد داشت، البته این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که پس از تکمیل و راه اندازی و بهره برداری از مترو برکات آن متوجه اهالی محترم خواهد بود .

کلنگ آغاز عملیات احداث مترو مطابق برنامه ریزی روز شنبه 22 دی ماه مصادف با ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی بر زمین زده خواهد شد و بر اساس محاسبات انجام شده، احداث کل پروژه (ایستگاه آزادگان –اسلامشهر ) حداقل سه سال به طول می انجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود