ارجاع پرونده محیط بان همدانی به شعبه یک کیفری همدان


ارجاع پرونده محیط بان همدانی به شعبه یک کیفری همدان

با توجه به اینکه شعبه یک کیفری همدان رأی بر قصاص نفس محیط بان مومیوند صادر کرده بود، دیوان عالی کشور به نحوه تحقیقات و نقص در آن ایراد گرفت.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اعلام این مطلب اظهار کرد: با فرجام‌خواهی صورت گرفته از سوی وکیل محیط‌بان، پرونده در شورای 47 دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و پرونده برای تحقیقات بعدی به شعبه یک دادگاه کیفری همدان ارجاع داده شد.

عزیر قیاسی با بیان اینکه رسیدگی‌ به پرونده مجدداً در جریان است تا تحقیقات انجام شود، عنوان کرد: ممکن است در روند بررسی پرونده و انجام تحقیقات زمینه‌هایی برای نقض حکم باشد.

وی درباره خبری که در این زمینه به نقل از فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره نقض حکم محیط بان مومیوند منتشر شد، گفت: در صحبتهای سرهنگ محبت خانی، منظور از نقض، حکم اولی از سوی خود شعبه اول کیفری یک همدان بوده که ممکن است در رسیدگی مجدد و بررسی نقص تحقیقات وارد شده به آن برسد که شعبه ۴۷ دیوان به درستی ایراد وارد کرده و در رای صادره جدید رای قبلی خود را نقض کند.

وی در پایان بیان کرد: چنانچه دیوان عالی کشور حکمی را که از شعب کیفری یک صادر شده است، از حیث شکلی ایراد وارد و رای صادره را نقض کند، پرونده به همان شعبه برای رفع ایراد وارده و صدور رای جدید ارسال می شود و چنانچه ایراد دیوان نسبت به صدور حکمی ماهوی باشد، حکم صادره را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال می کند که با توجه به توضیحات، حکم شعبه اول دادگاه کیفری یک همدان در ارتباط با "سعید مومیوند" از حیث شکلی ایراد داشته، حکم صادره نقض وبرای رسیدگی مجدد به همان شعبه عودت داده شده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر