کردهای سوریه: با طرح های تجزیه کشور مقابله می کنیم


کردهای سوریه: با طرح های تجزیه کشور مقابله می کنیم

تهران - ایرنا - سخنگوی یگانهای مدافع خلق گفت: با طرح ها و نقشه های تجزیه سوریه مقابله می کنیم و خواستار گفت و گو هستیم.

به گزارش ایرنا، نوری محمود چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه 'روسیا الیوم' افزود: تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه از موضوعات مهم برای ما به شمار می رود.
وی اضافه کرد: مرحله کنونی نیازمند نشستن همه طرف های سوری برسر یک میز و تلاش مسئولانه به منظور یافتن یک راه حل برای بحران کشور است.
محمودگفت: اکنون دو موضوع اساسی وجود دارد که یکی مقابله باتجاوز نظامی خارجی به خاک سوریه ازجمله تجاوز ترکیه و موضوع دوم اختلافات داخلی است که می توان از طریق سیستم یا قانون اساسی که حقوق همه اقشار و گروه های ملت را دربر گیرد، آن را حل و فصل کرد.
وی بیان کرد: ما خواستار حل و فصل سیاسی هستیم ولی باید اراده گروه های موجود در سوریه و نقش آفرینی سیاسی آن ها نیز درنظر گرفته شود.
محمود افزود: اگر یک طرف بخواهد خود را به دیگران تحمیل کند، این به صلاح سوریه و ملت سوریه نخواهد بود.
فیصل مقداد معاون وزیرخارجه سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش تماس با کردها در شمال این کشور را به دنبال تلاش ترکیه برای مداخله نظامی در این منطقه آغاز کرده است.
مقداد اضافه کرد: چاره ای جز گفت و گو با گروه های کُرد وجود ندارد.
وی اطمینان داد که نیروهای بیگانه ای که در خاک سوریه حضور دارند، به زودی این کشور را ترک خواهند کرد.
معاون وزیر خارجه سوریه درباره گفت و گو با کُردهایی که خواستار دست یابی به توافق با دولت سوریه برای مقابله با حمله نظامی جدید ترکیه به مناطق شان در شمال سوریه هستند، ابراز خوش بینی کرد.
وی با اشاره به اینکه تجارب پیشین با کردها چندان خوب نبود، از سخنان اخیر نیروهای کرد درباره این که آنها بخشی از سوریه هستند و شرایط برای بازگشت به آغوش نظام سوریه فراهم شده، استقبال کرد.
مقداد تصریح کرد: من در این باره خوش بین هستم و همه گروه های سیاسی را تشویق می کنیم که در گفت وگویی که قرار است میان دولت سوریه و این گروه ها انجام شود صادق باشند باید توجه کنند که گزینه دیگری به جز گفت و گو وجود ندارد.
در پی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گمانه زنی ها برای آغاز عملیات نظامی ترکیه در این کشور افزایش یافته است.
پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا آماده است عملیات نظامی را در منطقه شرقی رود فرات علیه نیروهای کرد مسلح در سوریه آغاز کند.
شبک**6116**1708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا