آمریکا 4 پایگاه نظامی جدید در الانبار احداث می‌کند


آمریکا 4 پایگاه نظامی جدید در الانبار احداث می‌کند

یک منبع آگاه از توافق بغداد و واشنگتن برای احداث 4 پایگاه نظامی جدید برای نظامیان آمریکایی در استان «الانبار» عراق خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، از قصد نیرو‌های آمریکایی برای احداث چهار پایگاه نظامی ثابت و جدید در مناطق مختلف شهر‌های این استان خبر داد و تاکید کرد که این پایگاه‌ها به تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای مجهز خواهند بود.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومة» تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی هنوز انگیزه و هدف اصلی از احداث این پایگاه‌ها را اعلام نکرده‌اند. در صورت احداث این چهار پایگاه جدید، شمار پایگاه‌های نظامی آمریکایی در الانبار به نه عدد می‌رسد.

این منبع تاکید کرد که پیشنهاد شده این پایگاه‌ها در «پادگان طارق» در فلوجه، پایگاه «سن الذیب» در شمال ناحیه «البغدادی»، «الخسفه» در شهرستان «حدیثه» و فرودگاه «ژنو» واقع در مرز‌های شهرستان «رواه» و «بیجی» در غرب شهر الرمادی احداث شود.

وی افزود که فرماندهان ناظر بر پرونده امنیتی در الانبار نیز این مسئله را رد یا تایید نکرده‌اند، زیرا کلیه توافق‌های مربوط به احداث این پایگاه‌ها با دولت مرکزی عراق صورت گرفته است. در حالی که بغداد از توانمندی امنیتی لازم برای تامین امنیت و حفظ مناطق آزادشده از دست داعش؛ برخوردار است. اما نیرو‌های آمریکایی همچنان در طول نوار مرزی مشترک میان سوریه و عراق مستقرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403