تأثیر کوهنوردی در رفع خستگی در نظر امام علی(ع) +فیلم


تأثیر کوهنوردی در رفع خستگی در نظر امام علی(ع) +فیلم

ویدئویی از حجت‌الاسلام پناهیان را می‌بینید که در آن به کلامی از امام علی(ع) درباره تأثیر کوهنوردی بر رفع خستگی اشاره شده است.

تأثیر کوهنوردی در رفع خستگی در نظر امام علی(ع) +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها استرس و فشارهای روحی بخشی از زندگی افراد به خصوص شهرنشینان شده که بالطبع آن با بروز بیماری‌های روحی و به طور کلی با خستگی روحی همراه است. رهایی از خستگی روحی دائم نیازمند یک درمان قطعی و خوب می باشد که بتواند سطح گسترده استرس را کاهش دهد.

این یک واقعیت است که روح و جسم هر دو بر اثر کارهاى مختلف خسته مى‌شوند چراکه توان نیروى انسان محدود بوده و این محدودیت سبب خستگى جسم و جان مى‌شود اما خداى متعال که انسان را براى ادامه زندگى آفریده، به او قدرتى داده که مى‌تواند جوششى از درون ایجاد کند و این جوشش، نیرو و توان جدیدى براى کارهاى مجدد به او دهد.

یکی از راهکارهای کلیدی و مؤثر در رفع خستگی روح، این است که انسان به نحوی خود را با طبیعت درگیر کند و زمینه را برای تغییر فضا در زندگی خود ایجاد کند و همچنین اجازه دهد طبیعت تأثیرات مثبت خود را بگذارد.

این موضوع در روایات گفته شده از امیرالمؤمنین نیز به خوبی بیان شده؛ امام علی(ع) فرموده‌اند: زمانی که خسته هستید به طبیعت و یا باغی سرسبز بروید و خود را در محیطی طبیعی قرار دهید.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به مسئله خستگی روحی و راه درمان آن اشاره کرد. او در این سخنرانی کوهنوردی را روشی مؤثر در تغییر حال روحی انسان معرفی کرد که یک درگیری خوبی با طبیعت ایجاد می‌کند.

در ادامه می‌توانید بخشی از این سخنرانی را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است