لایحه بودجه 98 به روش سنتی تدوین شده است


لایحه بودجه 98 به روش سنتی تدوین شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از ابهامات موجود در درآمد ها و هزینه های جداول بودجه 98 از عدم بررسی این جداول در مجلس انتقاد کرد.

لایحه بودجه 98 به روش سنتی تدوین شده است
محمد شکری با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۸ بر اساس شرایط جنگ اقتصادی تدوین نشده است، گفت: لایحه بودجه سال ۹۸ طبق روال گذشته و با اعداد و ارقامی همانند سال ۹۷ نوشته شده است و اسناد بالادستی مانند برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام در تدوین این لایحه مد نظر قرار نگرفته است.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق سیاست‌های بالادستی باید ساختار بودجه کاملا تغییر کرده و به صورت عملیاتی تدوین شود. اما لایحه بودجه ۹۸ به همان روش‌های سنتی تدوین شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه جداول بودجه در مجلس مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: در بررسی جداول بودجه متوجه شدم که منابعی در بودجه وجود دارد که هیچ هزینه‌ای برای آن پیش بینی نشده است و اعداد و ارقامی در جداول پیش بینی شده که قابل اتکا نیست.

شکری تصریح کرد: یکی از اشکالات اساسی لایحه بودجه ۹۸ افزایش حدود ۵۰ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی بدون ارزیابی دقیق عملکرد بودجه این شرکت‌ها در سال ۹۷ است. بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس نیز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد لذا از نقاط ضعف مهم لایحه بودجه سال ۹۸ است.

عضو کمیسیون اقتصادی از کمیسیون تلفیق مجلس خواست هزینه‌ها و درآمد‌های بودجه سال ۹۸ را بر اساس منابع و هزینه‌های واقعی و همچنین توزیع عادلانه ثروت تنظیم نماید و گفت:متاسفانه نکته که در بودجه مغفول مانده توزیع عادلانه ثروت می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار تخصیص بودجه گفت: در حال حاضر تخصیص بودجه تنها در اختیار سازمان برنامه و بودجه است در حالی که باید توسط کارگروهی این اقدام انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج