پشت پرده پرونده شکنجه دختر ١٦ ساله در سیرجان چیست؟


روحانی سیرجانی می‌گوید امیر و دوستانش رفتار معقولی داشتند و در مراسم مذهبی شرکت می‌کردند، اما فاصله گرفتند و حالا تاوان می‌دهند.

با گذشت چند روز از ماجرای فیلم ضرب و شتم دختر جوان در سیرجان حاشیه‌های این ‌خبر همچنان ادامه دارد. درحالی‌که روز دوشنبه مقامات قضائی سیرجان از شناسایی و دستگیری ‌هر دو متهم این پرونده خبر دادند، اما برخی شنیده‌ها از رضایت دختر جوان در این پرونده ‌حکایت داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، حالا مسئولان قضائی سیرجان در تازه‌ترین اظهارات درخصوص این پرونده ضمن ‌تایید رضایت دختر جوان در این پرونده جزییات بیشتری از این ماجرا را فاش کردند. آن طور که ‌دادستان سیرجان اعلام کرده متهم اصلی پرونده که «امیر» نام دارد از جنبه عمومی جرم در زندان ‌به سر می‌برد و برهمین اساس هم محاکمه می‌شود. با این وجود اما خبرهای دیگری هم از این ‌حادثه فاش شده است.


پشت پرده پرونده شکنجه دختر ١٦ ساله در سیرجان چیست؟

براساس شنیده‌های متهم اصلی پرونده سال‌ها قبل و در دوران ‌نوجوانی یکی از ورزشکاران این شهر بوده اما در خلال این سال‌ها به دلایل نامعلومی همراه با چند ‌نفر دیگر از دوستانش گروهی به نام پسر‌های بد را تشکیل می‌دهند و از آن به بعد رفتار و کردار ‌امیر و دوستانش تغییر می‌کند. ‌

رضایت دخترجوان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده

به گفته محسن نیک ورز دادستان سیرجان دخترجوانی که در این حادثه مورد ضرب و شتم قرار ‌گرفته ١٦ ساله و اصالتا سیرجانی بوده است. این دختر جوان چند‌سال قبل پدرش را از دست ‌داده و مدتی است که همراه مادر و خواهرش در تهران ساکن شده است.

(امیر. ک)متهم ‌اصلی پرونده با نیرنگ دختر جوان را ترغیب می‌کند که به سیرجان سفر کند و این دختر جوان نیز ‌با مادرش و به بهانه ملاقات اقوامشان به سیرجان می‌آید. دخترجوان پس از سفر به سیرجان بدون ‌اطلاع مادرش به یک خانه باغ که از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه‌ای خارج از شهر فراهم ‌شده بود می‌رود که در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مکان اقدام به آزار و اذیت ‌دختر جوان می‌کنند و سپس متهم ردیف اول کلیپ ضبط شده را در اینستاگرام خودش به ‌اشتراک می‌گذارد.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان درباره جزییات دیگر این پرونده هم گفت: « ‌این فیلم تکان دهنده روز جمعه ۱۴ دی ماه در شبکه‌های مجازی منتشر شد و از طریق کمیته ‌رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان دستور پیگیری صادر شده است.»


پشت پرده پرونده شکنجه دختر ١٦ ساله در سیرجان چیست؟

او ادامه داد: «دستور پیگیری ‌این پرونده به‌رغم این‌که هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دست دادسرای سیرجان نرسیده بود ‌و شکایت شاکی نیز مطرح نبود، به لحاظ جنبه عمومی و احتمال تبعات منفی گسترده دستورات ‌قضائی لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.»

به گفته دادستان عمومی و انقلاب ‌سیرجان هردو متهم این پرونده چند ساعت پس از ابلاغ دستور از سوی پلیس آگاهی شناسایی و ‌دستگیر شدند. بعد هم دختر جوان به دادسرا احضار شد. اما آن طور که دادستان سیرجان اعلام ‌کرده می‌گوید هردو متهم ابتدا منکر ماجرا بودند اما وقتی فیلم را دیدند به همه ماجرا اعتراف ‌کردند.» ‌

نکته عجیب دیگر ماجرا رضایت دختر جوان در این پرونده است.

به گفته نیک ورز دادستان ‌سیرجان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت داده است، اما مادر این ‌دختر جوان از هر دو متهم شکایت کرد و تاکنون رضایتی اعلام نکرده است. نیک ورز درباره ‌سرنوشت متهمان این پرونده هم گفت: « متهم ردیف اول (امیر. ک) که جوانی ۲۰ ساله است از ‌تاریخ ۱۴ دی ماه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده. متهم ردیف دوم (محمد. ی) نیز با ‌توجه به نوع رفتارش با قرار بازداشت موقت درحال حاضر بازداشت است. البته تحقیقات درباره این ‌پرونده هنوز کامل نشده و تحقیقات تکمیلی درحال انجام است و پس از کامل شدن تحقیقات، ‌کیفرخواست تنظیم می‌شود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود.»

اما جدا از ‌رضایت دختر جوان در مراحل ابتدایی رسیدگی به این پرونده او در اقدام عجیب دیگر در استوری ‌اینستاگرامش خواست تا بیش از این آبروی«امیر» را نبرند و خودش را مقصر این حادثه اعلام ‌کرده و حتی مدعی شده که همه اتفاقات به خواست و رضایت خودش بوده و امیر و محمد در این ‌حادثه هیچ تقصیری ندارند. ‌


پشت پرده پرونده شکنجه دختر ١٦ ساله در سیرجان چیست؟

قهرمان کنگ فوی دیروز ‌

اما یکی دیگر از حواشی این پرونده عکسی است که از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی در ‌خصوص این حادثه دست به دست می‌شود. تصویری از متهم پرونده که درحال مصاحبه با یک ‌گزارشگر صداوسیما است. اتفاق جالب اما حضور همین گزارشگر در خبر دستگیری پسر جوان از ‌سوی پلیس آگاهی سیرجان است و محمد ایران نژاد همان فردی است که حالا به واسطه این پرونده ‌عجیب تصویر او هم در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

این گزارشگر در توضیح ماجرا ‌و صحت و سقم عکس‌های منتشر شده می‌گوید: «امیر چند‌سال قبل قهرمان کنگ‌‌فوی سیرجان بود و به همین واسطه گفت‌وگویی با او انجام دادیم. البته آن ماجرا مربوط به ٤‌سال ‌قبل است. خبر دستگیری او هم که همین چند روز پیش منتشر شد. البته من ابتدا نمی‌دانستم که ‌متهم دستگیر شده همان پسر ورزشکار چند‌سال پیش است. تا این‌که از طریق همکارانم و تصاویر ‌منتشر شده در فضای مجازی در جریان ماجرا قرار گرفتم.»‌

از سوی دیگر اما یکی از روحانیون جوان سیرجان که ظاهرا متهمان این پرونده را از سال‌های قبل ‌می‌شناسد پستی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده و توضیحات جالبی درخصوص پیشینه «امیر» ‌و چند نفر دیگر از دوستانش ارایه داده. او در این متن با اشاره به رفتار معقول و حضور در مراسم ‌مذهبی از سوی متهم در سال‌های گذشته از فاصله گرفتن او و دوستانش از مسجد و مناسک ‌مذهبی را یکی از عوامل اصلی بروز این حادثه و حوادث مشابه دیگری می‌داند که به گفته او زیر ‌پوست شهر سیرجان هر روز اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به تشکیل گروهی موسوم به «‌bad boys‌» ‌و حضور امیر و محمد در این گروه نوشته است: « همه چی از راه افتادن این گروه یا به قول ‌خودشون اکیپ شروع شد. با خیلی‌هاشون ارتباط داشتم و هنوز دارم، پسرهای بدی نبودند. این ‌اکیپ که بعضیاشون الان زندان هستند و برخی‌هاشون تاوان خطاهاشون رو دادن و الان دارن یه ‌گوشه‌ای زندگی می‌کنن، روز اول بد نبودن اما عزیزانی که متولّی رشد این نوجوونا بودن اعمّ از ‌خانواده، مدرسه وجامعه براشون کم گذاشتن و شاید هم به عکس عمل کردند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند