اعتراف واشنگتن به ترس از قدرت ایران با سفر خاورمیانه ای «پمپئو»


اعتراف واشنگتن به ترس از قدرت ایران با سفر خاورمیانه ای «پمپئو»

سفر پمپئو به خاورمیانه برای همراه کردن کشورهای منطقه علیه ایران ،آن هم در بحبوحه مشکلات داخلی آمریکا از جمله تعطیلی دولت که فکر و ذهن همه مردم آمریکا را به خود مشغول کرده،نوعی اعتراف به قدرتی است که واشنگتن را ترسانده است.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل: یکی از شایع ترین بحث ها در مورد تصمیم «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه این است که این اقدام موجب تقویت ایران می شود.

«مایک پمپئو»،وزیر امور خارجه آمریکا حالا یک تور خاورمیانه ای به راه انداخته است تا ثابت کند که اینطورها هم که می گویند،نیست.

در حقیقت ترس آمریکا از قدرت ایران در منطقه موجب شده است تا واشنگتن برای جلوگیری از واقعیتی که همه به آن اذعان دارند به تکاپو بیفتد.

سفر پمپئو به خاورمیانه برای همراه کردن کشورهای منطقه علیه ایران ،آن هم در بحبوحه مشکلات داخلی آمریکا از جمله تعطیلی دولت که فکر و ذهن همه مردم آمریکا را به خود مشغول کرده،نوعی اعتراف به قدرتی است که واشنگتن را ترسانده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات اخیرش تاکید کرد که واشنگتن متعهد به بیرون راندن ایران از سوریه و استراتژی گسترده تر مقابله با ایران در سراسر منطقه است.

پمپئو در این باره گفت: «هدف ما در سوریه تغییر نکرده است.شاید بخشی از کمپین ما در این کشور که همان کاهش تعداد نیروهای آمریکایی است تغییر کرده باشد اما در ماموریت ما هیچ تغییری ایجاد نشده است.واشنگتن همچنان بر روی کاهش نفوذ ایران در سوریه،عراق،لبنان و یمن کار خواهد کرد.»

از این اظهارات همچنین می توان به این نتیجه رسید که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه آنچنان پر شور و واقعی،آنطور که در ابتدا به نظر می رسید،نیست و در حقیقت تاثیری بر روی کاهش عملیات و اقدامات نظامی واشنگتن در این کشور ندارد.

گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» در مورد احتمال ادامه حمایت های لجستیکی و حملات هوایی آمریکا در حالی که ارتش ترکیه خود را مهیای ورود به خاک سوریه می کند،شاهدی بر این مدعاست.

ترس آمریکا از قدرت گیری ایران در سوریه و در منطقه موجب شده است تا واشنگتن دست به اقدامات متعددی از جمله اعمال تحریم علیه بانک های ایران و بخش نفتی این کشور،تلاش های دیپلماتیک برای تحت فشار قرار دادن کشورهای اروپایی در خصوص متهم کردن ایران به اقدامات تروریستی در خاک اروپا و غیره بزند.

پمیئو می گوید که این تنها بخشی از اقداماتی است که برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه انجام می شود،کارهای بیشتری هم در حال انجام است و فعالیت های دیگری هم در این زمینه صورت می گیرد.

«بلومبرگ» در گزارشی نوشت که یکی از مهم ترین اهداف سفر خاورمیانه ای وزیر خارجه آمریکا ،دادن اطمینان به متحدانی مانند اردن،مصر،بحرین،امارات،قطر،عربستان سعودی،عمان و کویت است مبنی بر اینکه واشنگتن متعهد به توقف نفوذ و تاثیر ایران در سوریه و در منطقه خاورمیانه است.

در گزارش بلومبرگ آمده است که آمریکا همچنان و از هر راهی به جنگ علیه ایران ادامه خواهد داد.

در حقیقت آمریکا هر چه در توان دارد برای ادامه جنگ با ایران به کار می برد تا مبادا تاثیر این کشور موجب تضعیف همه متحدان آمریکا در منطقه شود!

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج