بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر


بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر بیوگرافی فرید سجادی حسینی فرید سجادی حسینی (متولد 1328، اهواز) کارگردان و بازیگر اهل ایران است. او برای نقش خود در فیلم فروشنده در نوزدهمین جشن خانه سینما برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. همسر فرید سجادی حسینی متاسفانه اطلاعاتی در مورد همسر  وفرزندان […] نوشته بیوگرافی و عکس های فرید سجادی...

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

بیوگرافی فرید سجادی حسینی

فرید سجادی حسینی (متولد ۱۳۲۸، اهواز) کارگردان و بازیگر اهل ایران است. او برای نقش خود در فیلم فروشنده در نوزدهمین جشن خانه سینما برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

همسر فرید سجادی حسینی

متاسفانه اطلاعاتی در مورد همسر وفرزندان ایشان در دست نیست.

فیلم شناسی فرید سجادی حسینی

سرپرست گروه کارگردانی

کیمیا (مجموعه تلویزیونی)

مدیر برنامه ریز

راه بهشت

دستیار کارگردان

مسافر ری
عشق شیشه‌ای
مدرسه پیرمردها
ترانزیت
سکوت
روز واقعه
امام علی (مجموعه تلویزیونی)
روزگار قریب

کارگردانی

خط آتش (فیلم)
مهرآباد (مجموعه تلویزیونی)
بانو (مجموعه تلویزیونی)

تهیه‌کننده

یحیی (فیلم)

بازیگری در سینما

درباره فروشنده (۱۳۹۶)
شاه کُش (۱۳۹۶)
لونه زنبور (۱۳۹۶)
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶)
آذر (۱۳۹۵)
ایتالیا ایتالیا (۱۳۹۵)
فروشنده (۱۳۹۴)
شب بیرون (۱۳۹۲)
عشق شیشه‌ای (۱۳۷۸)
مدرسه پیرمردها (۱۳۷۰)

بازیگری تلویزیون

سریال لحظه گرگ و میش

هیئت مدیره (مجموعه تلویزیونی)
سوانح العشاق (مجموعه تلویزیونی)
روزگار قریب

بازیگری در تئاتر

در اعماق
سه خواهر
ترن
مگنت
شیروانی داغ (۱۳۹۷)

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

گفتگو با فرید سجادی حسینی

فرید سجادی حسینی بازیگر سینما گفت: «انسان تا چه حد وابسته به جایزه است؟ واقعا به جایزه فکر نمی‌کنم. من کار خودم را انجام می‌دهم.

کارگردان‌ها گاهی به من کمک می‌کنند بعضی‌ها هم این کار را انجام نمی‌دهند. مایلم با بسیاری از کارگردانان ایران کار کنم. اما کیانوش عیاری حجت سینمای ایران است. مایلم با آقای عیاری همیشه کار کنم.»

فرید سجادی حسینی در جشنواره سی و ششم فیلم فجر با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی حضور داشت. سجادی حسینی قبل از این فیلم با بازی در فیلم «فروشنده» مورد توجه بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفته بود.

سجادی حسینی بازیگر فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» درباره حضور در این فیلم گفت: «بیشتر نقش هایی که بازی می‌کنم بر اساس نگاه به انسان است. همه نقش‌ها و داستان‌ها بر گرفته از نقش انسان در جهان است.

برای جشنواره فجر در چند فیلم بازی کردم اما فقط فیلم آقای سیدی به جشنواره راه پیدا کرد. البته از حضور در این فیلم راضی هستم. به سیمرغ هم هیچ وقت فکر نمی‌کنم. البته فکر که همه می کنند اما بازیگران خوب به اندازه ای در سینما هستند که فعلا نوبت من نیست.»

او ادامه داد: «اکنون در دو سریال در حال فعالیت هستم. با آقای مازیار میری و همایون اسعدیان در حال کار هستم. بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره اکران شد را ندیدم. مایلم به تماشای فیلم‌ها بنشینم. سئوال‌های مختلفی برایم پیش آمده که بعد از دیدن آثار دیگر به جواب آنها خواهم رسید.»

سجادی حسینی درباره هم بازی شدن با لادن ژاوه‌وند در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: «بازی در کنار خانم ژاوه‌وند نکات زیادی داشت که برای من جاودانه خواهد ماند. همه منابعی که در اطراف من در این فیلم بودند الهام‌بخش بودند که خانم ژاوه‌وند سهم ویژه ای را به خود اختصاص داد.»

بازیگر فیلم «فروشنده» درباره اولویت‌های این روزهایش گفت: «من باید چه کاری انجام دهم؟ اصلا چند سال دیگر من زنده هستم؟ جایزه کیلویی چند؟ تا چه حد انسان وابسته به جایزه است؟ واقعا به این موضوعات فکر نمی‌کنم. من کار خودم را انجام می‌دهم.

کارگردان‌ها گاهی به من کمک می‌کنند بعضی‌ها هم این کار را انجام نمی‌دهند. به دنبال راز و رمزهای انسان هستم. پیچیدگی انسان برای من بسیار جالب است. مایلم با بسیاری از کارگردانان ایران کار کنم. اما کیانوش عیاری حجت سینمای ایران است. مایلم با آقای عیاری همیشه کار کنم. اصغر فرهادی هم به همین اندازه برای من عزیز است.»

عکس های فرید سجادی حسینی

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

بیوگرافی و عکس های فرید سجادی حسینی بازیگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظر رهبر انقلاب درباره ادغام ارتش چه بود؟