طالبان مذاکرات با آمریکا در قطر را لغو کرد


طالبان مذاکرات با آمریکا در قطر را لغو کرد

طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح با آمریکا که قرار بود فردا در قطر برگزار شود را لغو کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح با آمریکا که قرار بود فردا در قطر برگزار شود را لغو کرده است.

یک مقام ارشد طالبان در گفتگو با رویترز، علت لغو کردن این مذاکرات را عدم توافق در دستور کار این نشست اعلام کرد و اضافه کرد: دو طرف تصمیم گرفتند مذاکرات قطر را لغو کنند.

بنابراین گزارش، قرار بود فردا چهارمین دور مذاکرات در قطر برگزار شود که این مقام ارشد طالبان خبر از لغو این نشست داد. طالبان در دور قبلی مذاکرات درخواست کشورهای منطقه برای دیدار با دولت طالبان را نپذیرفته و حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشده است.

به گزارش فارس، پس از اعلام مذاکره طالبان با ایران توسط مقامات ایران، طالبان نیز این مذاکرات را تایید کرد. دبیر شورای امنیت ملی ایران نیز در سفر خود به افغانستان اعلام کرد که این کشور با طالبان در تماس بوده و این موضوع با اطلاع دولت افغانستان انجام شده و هدف از آن نیز اقناع طالبان برای گفتگوی با دولت افغانستان بوده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز در سفر اخیر خود به کابل در دیدار با مقامات ارشد افغانستان، گزارشی از چگونگی مذاکرات ایران با طالبان را ارائه کرد.

عراقچی اعلام کرد که هدف تهران از مذاکره با طالبان تسهیل کردن روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بوده و ایران از این موضوع تا برقراری کامل ثبات و امنیت در افغانستان حمایت می‌کند.

/انتهای پیام/

طالبان مذاکرات با آمریکا در قطر را لغو کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز