تقویت حافظه طولانی با هیستامین


تقویت حافظه طولانی با هیستامین

گروهی از محققان ژاپنی در بررسی‌های خود به تاثیر دارویی پی بردند که می‌تواند به تقویت حافظه طولانی مدت کمک کند.

تقویت حافظه طولانی با هیستامین

گروهی از محققان ژاپنی در بررسی‌های خود به تاثیر دارویی پی بردند که می‌تواند به تقویت حافظه طولانی مدت کمک کند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی گروهی از محققان ژاپنی دریافتند: حافظه طولانی مدت افراد را می‌توان با مصرف داروهای تقویت کننده هیستامین در مغز بهبود داد.

نتایج بدست آمده در این تحقیق که در مجله Biological psychiatry منتشر شده می‌تواند در آینده به درمان اختلالات حافظه از جمله بیماری آلزایمر کمک کند.

هیستامین در دستگاه عصبی مرکزی در یادگیری و حافظه نقش دارد و حافظه طولانی مدت به حافظه پیش از 48 ساعت گذشته اشاره دارد. تجویز داروهایی که سطح هیستامین را افزایش می‌دهند کمتر متداول است، اما پزشکان گاهی اوقات از این داروها برای درمان سرگیجه استفاده می‌کنند.

محققان ژاپنی به منظور بررسی تاثیر داروهای تقویت کننده سطح هیستامین در مغز به مطالعه روی 38 زن و مرد که همگی در اواسط دهه 20 سالگی عمر خود بودند، پرداختند. محققان از این افراد درخواست کردند تا تصاویر اشیاء و وسایلی که روزانه با آن‌ها سرکار دارند به خاطر بسپارند.

با گذشت چند روز محققان تست‌هایی را روی این افراد انجام دادند. محققان ترکیبی از عکس‌های قدیمی با تصاویر جدید را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند که پیش از این ندیده بودند. سپس از آنان درخواست شد تا عکس‌های جدید را تشخیص دهند.

حدود هفت تا 9 روز بعد نیز مجدد این افراد تحت آزمایشاتی قرار گرفتند. هرچند، این بار پیش از شروع آزمایشات گروهی از شرکت کنندگان از داروهای تقویت کننده هیستامین در مغز و گروهی از دارویی مشابه مصرف کردند.

محققان همانطور که انتظار داشتند مشاهده کردند که مصرف داروهای تقویت کننده هیستامین بر عملکرد بهتر شرکت کنندگان در انجام تست‌های حافظه نقش داشته‌ است. در افرادی با قدرت حافظه ضعیف، هیستامین به آنان کمک کرده تا تصاویر بیشتری را نسبت به آنچه در تست اول تشخیص داده بودند، شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان ژاپنی همچنین تاکید کردند که هیستامین تنها حافظه طولانی مدت را تقویت می‌کند و در بهبود دیگر قدرت‌های شناختی تاثیر ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022